Az állam elhatározza, hogy elkölt valamennyi pénzt (nagy részét rosszul, kis részét jól). Ezt a pénzt nem ő teremti meg, el kell tehát venni azoktól, akik dolgoznak. Körülnéz, és megkeresi azokat, akiktől legegyszerűbben veheti el a pénzt (ezek jelenleg a munkavállalók). Meg is alkotja a szabályokat. Persze nem írhatja le, hogy csak munkavállalótól szed pénzt, szedi azt a vállalkozóktól is. Ott is vannak szabályok, de azok kiskapusi szabályok. Munkavállalótól levonnak, vállalkozó bevallja. Ha az állam akarja, szivatja a vállalkozót, ha nem, nem szivatja. Ha meg nem szivatja, miért fizessen? És ki az aki szivat? Akinek nem inge ne vegye magára, de rosszul fizetett apeh alkalmazottnak egyrészt nem a pénzügyi zsenik mennek (lásd, általános iskolai tanítókat képeztek át, hogy harcoljanak az adócsalók ellen) másrészt a kenhetőség is nagyobb a kisbér mellett.
Viszont a törvény olyan, hogy szivatni mindig lehet. Kérdezzük csak meg az apeh-ot, hogy napi hány állásfoglalást adnak ki, és megyénként azonos témában milyen eltérések vannak? A válasz enyhe közröhejt szülne.
Szóval fizet az, akit az állam épp szivatni akar.