Éppen megemlítettem az M6-ot, ugyanaznap jelent meg a G7 portál elemzése:
"A hazai közgondolkodásban gyakori tévképzet, hogy ha majd út épül, akkor forgalom is lesz.
Csakhogy az M6-os vonalától délre egyszerűen nincsen olyan térség, amellyel jelentős gazdasági kapcsolata lenne hazáknak, vagy egyáltalán esély kínálkozna rá, hogy a jövőben bővüljön.
Jól hangzanak azok az érvek, hogy ez egy lengyel-horvát közlekedési folyosó, és emiatt kell autópályát építeni.
Csakhogy mind Lengyelországban, mind Bosznia-Hercegovinában több száz kilométer autópálya hiányzik ahhoz, hogy végig egy sztrádakorridor jöjjön létre.
Ráadásul ennek a korridornak messze a legkisebb forgalmú szakasza a kérdéses Mohács-Udvar szakasz."
Mint az M4 Tisza-híd lábánál nyilatkozó - Boldog- országgyűlési képviselőtől (is) hallhattuk: a gyorsforgalmi út a beruházások miatt fontos...
Lehet kerekebb a történet:
https://magyarepitok.hu/utepites/2020/11/uj-autopalya-bekoto-utat-kap-az-egyik-legfontosabb-borvidekunk?fbclid=IwAR0sOSJvUCKBJFBKhXRsxA3sjG_4FlD29Iaav0RKH8i16vyowh7PLv4w_rc
A korábban már többször említett (külön projektbe rejtetett) villányi összekötő út tovább növeli a beruházás költségeit.
Ez a 9 km igencsak borsos jelenáron 10-12 milliárd Ft lesz...
Jelenleg 16 km-re van az M60 csp. Villánytól, ezután 8 km-re lesz az M6, de egy centivel sem lesz közelebb Budapest, hogy Varsóról ne is beszéljünk...
https://www.google.com/maps/dir/45.8695017,18.4555313/45.9853528,18.5026285/@45.9335403,18.5356526,12z/data=!4m2!4m1!3e0
Kétségtelen, hogy a térségnek (Beremend, Magyarbóly, Bezedek) jobb lesz, de senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy
amikor megépült (2013-2014) a villányi elkerülő, ezt már tudták és akarták, hogy így legyen.
A külön projektbe rejtése elgondolkodtató...
Nem mellékesen - Bóly is új csomópontot kap az M6-ról.
Nevezhetnénk jó és követendő példának is az úthálózat bővítése szempontjából.
Ellenben érdemes lenne eljátszani a gondolattal: vajon mennyi lesz az új villányi összekötő út forgalma?
Mert az elkerülőn 1366 db gépjármű közlekedett 2019-ben.
Ehhez képest - például M4 Karcagnál - fel sem merült 15-21 évig, hogy a közeli csomópont a legfontosabb.
Másik példaként a G7 cikk által idézett Püspökladánynál 2012-ben leállították az engedéllyel rendelkező 3 km-es keleti elkerülőt (drága a 3 milliárd Ft)
hiszen "mindjárt" épül az M4...
Tehát: ahol VAN forgalom, ott "ráér" a csonkolt autóút is,
ahol "majd lesz" forgalom - oda autópályát kell építeni...
A Sárréti város nem borvidék, nincs (sok) szőlő - mert 1870-ben kipusztította a filoxéra...