Személy szerint azt nem igazán látom, hogy a BKV-nak miért éri meg jelentéktelen mennyiségű használt buszokat bérelni különböző helyekről, kétes megbízhatósággal. Ha papíron kimutatható, hogy olcsóbb, akkor legyen, de erre bizonyítékot nemigazán láttunk. Sőt anno Lacus is komolyabb kritikát mondott a bérlős MAN-ekről, kérdés, hogy a BKV mennyire veszi szigorúan a szerződésekben foglaltakat.
Délpesti helyzet bérlős fronton:
- 5 db HOMM-tól bérelt MAN
- 6 db Truck Trailer & Partstól bérelt MAN
- 6(+6) ciprusi offshore cégtől rendelt valami
Milyen érdek áll amögött, hogy 5-6 db kis állományú buszt bérel a BKV? Főleg úgy, hogy a PXZ-k, RIW-ek már egy jó ideje nem tartják a szerződésben foglalt kiadási értéket. Ahogy az ITK-tól bérelt LMG-kel is csak a probléma van. Az 54 db ITK-s Conecto esetén működik ez a rendszer (újonnan szerezték be, szóval kivételnek tekinthető), de a többi használt bérlős sztorinál valahogy mindig az ellenkezője derül ki. Egy offshore hátterű cégtől pedig csodát nem kell várni, mert komolyabb hátterű cégek általi bérlős buszoknál sem mennek zökkenőmentesen a dolgok. Azt most sem értem, hogy az ugyanolyan típusó oslói MAN-t miért kell két külön cégtől bérelni, az meg csak hab a tortán lesz, ha a bérelt 6 is oslói MAN lesz.