Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.11.18 0 2 70914

Nem véletlenül.

Ha már a helyi közlekedésről beszélünk, mindenképpen meg kell említenünk a 260.39-et. Habár külsőre és gépészetileg egyezik a 260.32-vel, vagyis a sima belföldi helyközi kivitellel, valójában ez helyi kocsi csekély forgalmú vonalak számára. Olyannyira, hogy a .32-vel ellentétben még bukókeret sem volt a kocsikban, amit ugye a helyközinek kikiáltott modellekbe tettek (vessük össze pl. az NDK-s 260.02-t és 260.43-at, az egyikben van, a másikban nincs).

Ami a Volánbuszt illeti, négy év alatt összesen 40-et rendelt belőle (1984-ben 19-et, 1985-ben 9-et, 1986-ban 9-et, 1987-ben 3-at), míg 260.06-ból csak 11-et, helyi csuklósból pedig egyet se. Ezt egyrészt az indokolta, hogy Pest megyében alig van nem Budapesthez nőtt nagyobb település, ami komolyabb helyi forgalmat igényelne, másrészt az, hogy némileg az előzőből is következően a helyi kocsikat rendszeresen beforgatták helyközibe, és fordítva is - erre pedig egy ha akarom, helyközi, ha akarom, helyi jellegű kocsi tökéletes volt.

Előzmény: ELK671 (70913)