vektor Creative Commons License 1999.09.04 0 0 1
Kedves vigor!
Most hogy lehet a belső én a külső én? ÉN ezt nem értem. Hadd magyarázzam meg akkor, amit te nem tettél. Mi is az a sokat emlegetett szív és mi a belső én?

A szív (a Bibliában - gondolom erre célzol) az embernek az a része véleményem szerint, ahol a lélek (vagy szellem) és a fizikai test találkozik. Tulajdonképpen a hit tudati materializációjáról van szó, amely így szellemi és fizikai is egyben. Azért "szív" a neve, mert a fizikai szív érzékenyen reagál erre a területre. De lényegében az ember lényegének, lelkének vagy belső énjének a része.

Na most a belső én egy nehéz dolog. Nem, nem a külső énhez tartozik. Az ember ugye, mint Isten - hármas tagoltságú: test, tudat és lélek (vagy szellem). A tudat és lélek örökérvényű, míg a test halandó. A külső én részben a test, részben a tudat eredménye, a belső én részben a lélek, részben a tudat eredménye. De mindkét én a tudatban válik megfogható valósággá. Ezért aztán az emberek gyakran keverik is a kettőt.

Külső, érzéki én? Ha már érzéki, akkor nem is szellemi? Hmmm. Jellegzetes vallásos gondolkodás. A léleknek nincsenek is vágyai csak a testnek? De vannak, legfeljebb vannak másmilyen vágyai is. De mindkettőt a közös tudat kapcsolja egybe.

A démonvilág szerintem azáltal jön létre, hogy a rosszban való hit szellemi síkon energizálódva gonosz lényeket hoz létre. Mert valójában csak Isten létezik. Ez utóbbi kijelentésem ugyan eretnekség, de hát hitben fejlődők vagyunk. És ne felejtsd el indító hozzászólásomat se: a nézőpont más megválasztása más képet eredményez.