Törölt nick Creative Commons License 1999.09.02 0 0 380
Visszamehetünk itt régebbre is, hogy milyen elbazilikázott döntés volt anno Nohabok helyett Szergejeket venni, de hát abban az időben nem nagyon ugrálhattunk, a "medve" azt csinált amit akart. Ha jobban belegondolunk, örülhetünk, hogy egyáltalán vannak Nohabok Magyarországon, mert ha előbb jön az "elvtársi direktíva", akkor eleve csak Szergejek lennének.
Sajnos, a Nohab flotta már jó régen nem 20 db-os, így nem lehetett ezzel számolni. Nem tudom, mennyi Szergeje van a MÁVnak, de jóval több, az biztos. Az M47 2000 pedig lehet, hogy nem olyan szép és aranyos, de jelen helyzetben a MÁVnál előrébb valók az üzemeltetési kérdések.
De ha már itt tartunk: Nyilván, a MÁVnál pontosan tudják, hogy mennyire kell és lehet a dieselmozdony-parkot fejleszteni, így első ránézésre is világos, hogy elsődlegesen a villanymozdonyok terén kell lépni. De ha netán mégis, akkor pl. van-e új Nohab, szóval, valami pofára hasonló, de korszerű, és ha igen, mennyiért, stb. Ez tisztán elvi, mondhatnám hobbi jellegű kérdés (talán nyugdíjas korunkra lesznek új mozdonyok), csak úgy felmerült.