75István Creative Commons License 2020.11.07 0 0 1127

Üdvözletem, tanácsot szeretnék kérni, egy 3 éve tartó problémára.

Van egy Aveo 1,4 2008-as gépjárművem. kb 3 éve kezdődött a probléma amit itt részletesen leírok. Indokolatlanul megnőtt az alapjárat, kezdetben csak 1500 - 2000 fordulatra. Ez az eset általában menet közben jelentkezett első időben 5-10 perc után helyreállt. Ez eltartott kb 1 évig havonta 2 havonta egy egy alkalommal. Ezek után erőszakosabb lett a probléma. Arra figyeltem fel, hogy már indítás után azonnal elkezdett 2000 ren forogni a motor, amit úgy tudtam lecsökkenteni, hogy leállítottam, és beindítottam újra, kb 3-4 indítás után helyreállt. A jó állapot tartott kb 1 hétig, majd újra kezdte. Elvittem autó szerelőhöz. Kicserélte az alapjárati motort. kb 1 napig jó is volt de kezdődött elölről, ismét 2000 az alapjárat, visszavittem, azt mondta egy utángyártottat tett bele kicseréli hátha..... Kicserélte ismét jónak tűnt. 1 hétig talán jó is volt de a hiba 1 hét után ismét jelentkezett. Miután az autót napi szinten használom, és a munkahelyemtől 150km re lakom, nehezemre esik állandóan leadni az autót javíttatni. Közben jött a nyár és mint ha nem jelentkezett volna a hiba 2 hónapig. De sajnos csak hiú remény volt, hazafelé tartottam az M3 mason ahol baleset volt, ez miatt le kellett állni menet közben, ekkor kaptam frászt, ugyanis az alapjárat 4500 on forgott.

Kievickéltem a pályáról, és közben leállítottam, majd újra indítottam az autót, közben gurultam, és a kuplungot visszaengedtem sebességben leállított motor mellett. Ekkor vettem észre hogy az így keletkezett gondolom vákum jótékonyan visszahozta a motorom alapjáratárt 800ra. Gondoltam ezt a dolgot megcsinálom a következő emelkedett alapjáratnál is. Nem kellet sokat várni a következő 2500 as alapjáratra. Motor leállít autó gurul, kuplung fel, gázpedál tövig nyom, és amikor már épp hogy gurul az autó, gyújtás visszakapcsolása. Ez a módszer kb 3 alkalommal ismételve beigazítja az alapjáratot gyári kb 650 - 800 as értékre. Visszavittem ismét szerelőhöz, mert idő közben az alapjárat már 5000 ren őrjöngött, azt hittem elszáll az autóm. Szerelgették de semmit nem találtak, a hibakiolvasó számítógép semmilyen hibát nem írt ki. Vicces de ismét kicserélték az alapjárati motort. Jelenleg ott tartunk, hogy amint beindítom, azonnal 3000 ren forog, elindulok vele és a már említett menet közbeni leállításra kb a 3. alkalomra helyreáll, de csak a következő újraindításig, azaz már nem merem leállítani mert tuti hogy minimum 3000 ren fog tombolni. Amit még észrevettem az az, hogy pl esős időben kevésbé jön elő ez a tünetegyüttes, volt hogy egyáltalán nem is jelentkezett amíg szakadt az eső...... Tud valaki erre valami okosat mondai, mert eddig nem sikerült megfejteni a szerelőknek, de hozzáteszem 4 különböző helyen voltam vele, szakszervizben is.