Akos_IKS Creative Commons License 2020.11.04 0 3 35109

Szia!

 

Felelősséggel senki nem fog tudni ilyet jósolni neked. Egy 10 éves autónál bármi benne lehet a kalapban. Ha visszatekerték, akkor motorcsere vagy kuka. Kb. 3 havonta előkerül valaki itt a fórumon, akit átvert a kereskedő és 130.000 km-nél -nyilván tekerve volt- zabálja a Ceed az olajat. Ha nem tekerték, de padlógáz-padlófékkel jártak vele, akkor szintén. Ha vigyáztak rá, akkor ki tudja, Te hogyan fogod használni 5 éven keresztül. Mennyi lesz az éves futásteljesítmény, milyen körülmények közt (pl. csak város), stb. Azt sem tudni, jelenleg milyen állapotban van, lóg-e a futóműve, rohad-e az alja, koppan-e a kormányműve, kell-e rá gumi, visít-e a fék, vagy patika minden.

 

Ha csak a kötelező szervizeket nézed, akkor aprópénz, mert egy olajcsere - nem márkaszervizben - 12ezer, a kopó alkatrészek meg annyi, amennyi, de ugye azok használattól függőek. Vásárlás után majdnem az összes üzemanyagot (hűtőfolyadék, fékfolyadék, motorolaj, váltóolaj, stb.) és a vezérlést cserélni szokás, ami szerviztől függően elmehet 100-ig.

 

De a fentiek bármilyen autóra igazak, nem Ceed specifikus a leírás. Ha valaki azt mondta, erre - vagy az Opelre - nem kell költeni semmit, akkor hazudott. Kell. Sokat. Bármit veszel. Ha nincs a vételár felett 2-300ezer elkölthető forintod, akkor szerintem bele se vágj semmilyen autó vásárlásába. Egy gumiszett önmagában 80. Egy klímatöltés -vizsgálattal- 20. Huss, oda lett százezer.

Előzmény: kerxy (35107)