Octi19 Creative Commons License 2020.11.01 -1 0 5887

Így elsőre két ok az amire gyanakodnék, illetve talán három...

- 1: a fórumtárs által is említett levegősödés, bár az a tapasztalataim szerint állandó és menet közben is leállna miatta a motor. Ilyenkor jellemzően úgy indul a motor, hogy egy ideig csak kapkodja, majd egyre sűrűbben kapja el és végre beindul! Jellemző levegősödési pont a szűrő, a résolaj visszavezető dugónál. (a szűrő, a bal hátsó keréknél van elég mélyen a kasztni alatt.) Esetleg a szűrő is okozhat ilyet ha még nem volt cserélve és már el van dugulva, ilyenkor nem lelevegősödik, hanem csak nincs megfelelő átfolyás és ezért nem indul!

- 2: szintén üzemanyag rendszer, de a tandempumpa is tud ilyesmi hibát okozni amikor már nagyon el kopott! Ezt cserével lehet orvosolni.

- 3: Az önindító is lehet ilyen nehezen indulásnak oka. Van egy indítási minimum fordulatszám, ami alatt a motorvezérlő nem vezérli ki a PD elemeket. Ezt a fordulatszámot a motorvezérlő nem csak fordulatonként egy jelből hanem a főtengelyen lévő szögelfordulás szenzorról veszi és ha az önindító egyébként hallhatóan még elfogadhatóan teker, de pont a holtpontok előtt a nagy kompresszió miatt lassul le akkor azt már érzékeli a vezérlő. Javasolt diagnosztizálása ilyenkor a betolásos indítás, (mivel ekkor az önindító nem üzemel és ezért a motorvezérlő sem figyeli a motor fordulatszámát, tehát a PD elemek kapnak vezérlést. Ha tolásra könnyen indul, de önindítóval nem, akkor egy villanyásszal újítsd fel az önindítódat, vagy cseréltesd le egy felújítottra!)

Előzmény: bicikliraj20 (5878)