Zkt1 Creative Commons License 2020.10.31 -1 0 75299

Uraim, fél napot nem vagyok és nem győzök visszaolvasni :D

 

Naszóval, ha még mindig a galvanikus leválasztáson megy a vita, akkor talán érdemes lenne leírni, hogy ez magyarán egy trafót jelent. (ez esetben, mert hajózás esetén a földelés leválasztását)

 

Márpedig ha jól emlékszem az MPP esetében 400V-os a belső busz, azaz előbb át kell alakítani a bejövő 230V-ot (meg online UPS mód, ugyebár egyértelmű).

 

Victron esetében pedig (multiplus, gondolom ez lett használva, vagy II-es) meg ott a certificate(több is, lehet kotorászni) : https://www.victronenergy.hu/upload/documents/Certificate-ESS-EN-50549-1-MultiPlus-II-(GX)-3k--5k.pdf

"Photovoltaic inverter in accordance with EN 50549-1:2019 with single-phase parallel coupling
to the distribution network. The automatic disconnection device is an integral part of the afore mentioned inverter."

 

Nem véletlen van meg ezeknek a CE.

MPP hibridnek ott van még a VDE4105, VDE0126-1-1 (Német és EU) , AS4777

Meg régebben külön DK5940 olasz, G83 UK, AS4774 Ausztrália

 

Victron-nak is lehet csemegézni (indiában gyártott inverterhez képest eléggé németes):

https://www.victronenergy.hu/support-and-downloads/certificates

 

 

 

De ha valaki mégis kötözködni akarna, erre van (jó nem erre, hanem hajózásra, ott is főleg a hajótest, hajócsavar védelmében) leválasztó transzformátor:

 

https://www.victronenergy.hu/upload/documents/Datasheet-Isolation-Transformers-HU.pdf

 

Ami igen ... egy "enyhén" túlárazott 1:1,05-ös trafó.

 

 

Amúgy van ám itt hazai UPS inverter is: https://www.upsplusz.hu/product/pannon-power-inverter-48-5000-5000w48v/

(szintén trafós)

 

Előzmény: kiggyo (75288)