Uraim, fél napot nem vagyok és nem győzök visszaolvasni :D
Naszóval, ha még mindig a galvanikus leválasztáson megy a vita, akkor talán érdemes lenne leírni, hogy ez magyarán egy trafót jelent. (ez esetben, mert hajózás esetén a földelés leválasztását)
Márpedig ha jól emlékszem az MPP esetében 400V-os a belső busz, azaz előbb át kell alakítani a bejövő 230V-ot (meg online UPS mód, ugyebár egyértelmű).
Victron esetében pedig (multiplus, gondolom ez lett használva, vagy II-es) meg ott a certificate(több is, lehet kotorászni) : https://www.victronenergy.hu/upload/documents/Certificate-ESS-EN-50549-1-MultiPlus-II-(GX)-3k--5k.pdf
"Photovoltaic inverter in accordance with EN 50549-1:2019 with single-phase parallel coupling
to the distribution network. The automatic disconnection device is an integral part of the afore mentioned inverter."
Nem véletlen van meg ezeknek a CE.
MPP hibridnek ott van még a VDE4105, VDE0126-1-1 (Német és EU) , AS4777
Meg régebben külön DK5940 olasz, G83 UK, AS4774 Ausztrália
Victron-nak is lehet csemegézni (indiában gyártott inverterhez képest eléggé németes):
https://www.victronenergy.hu/support-and-downloads/certificates
De ha valaki mégis kötözködni akarna, erre van (jó nem erre, hanem hajózásra, ott is főleg a hajótest, hajócsavar védelmében) leválasztó transzformátor:
https://www.victronenergy.hu/upload/documents/Datasheet-Isolation-Transformers-HU.pdf
Ami igen ... egy "enyhén" túlárazott 1:1,05-ös trafó.
Amúgy van ám itt hazai UPS inverter is: https://www.upsplusz.hu/product/pannon-power-inverter-48-5000-5000w48v/
(szintén trafós)