gabor144 Creative Commons License 2020.10.27 -1 8 329275

 

"Én például még símán feltudok szállni a Hannoveri villamosra. Sokan nem." 

 

Ahogy sokan nem tudnak lemenni az aluljáróba. Azok maradjanak otthon vagy kerüljenek sok száz métert? Vagy építsünk lifteket és liftezni kelljen azért, hogy a lakóhelyén átmenjen az utca túloldalára?

 

Jó pár városban jártam Európában, és belvárosi környezetben nagyon kevés olyannal találkoztam, hogy csak azért le kelljen menni, hogy az út túlsó oldalára kerüljél. Volt alkalmam párszor külföldi közlekedési szakembert kísérni Budapesten, kétszer is előjött ez a téma, csodálkoztak, hogy micsoda dolog, hogy nálunk így van, hát hogy tudnak itt babakocsival közlekedni?  

 

Persze én is értem, hogy van, ahol vállalhatatlan közúti kapacitáscsökkenést jelentene egy felszíni zebra (pl. Astoriánál Kossuth Lajos utca torkolatában, a Károly krt. teljesen megállna), ott nem is lépték azt meg. Mindenhol mérlegelni kell, de ahol kicsi a kapacitáscsökkenés vagy nincs is, mert valamely irány árnyékában befér, ott jó hogy megtették. 

 

Persze, az aluljáró elvileg kizárja a balesetet, a zebra meg nem. Ha szerinted a baleset lehetősége miatt hiba volt a zebrák kialakítása, akkor ugye Te lépcsőzöl és nem a zebrán mész át? Mert ha a zebrát használod, akkor azzal elismered, hogy mégiscsak jobb ott átmenni és vállalod a baleseti kockázatot. Ahogy az emberek nagy többsége is.

Előzmény: trizs77 (329274)