aranyviktor Creative Commons License 1999.08.27 0 0 1
Miképpen értsük Jézus dicsőséges eljövetelét?

Ehhez felolvasok könyvünk Bevezetőjéből egy részt, és ráhagyakozhatunk az itt jelenlévő Szentírás-szakértőre, Cabrejos Vidarte Miguel püspökre, aki az exegesis doktora és Lima segédpüspöke, és aki ezt a bevezetőt hitelesíti. E bevezetőben olvassuk: "További példát jelentenek erre a gyakran megismételt, első tekintetre talán meghökkentő mondatok, melyek azt állítják, hogy Szűz Mária Szeplőtelen Szívének diadala egybeesik Krisztus királyságának dicsőséges eljövetelével.
E mondatokat természetesen a Szentírás fényénél (Jel 20, I-7) és az Egyház Tanítóhivatalával való egyetértésben magyarázzuk. Erre vonatkozóan figyelembe kell venni ll. János Pál pápa ismételt kijelentéseit a "Redemptor hominis" kezdetű első enciklikájában és más fontos dokumentumokban, amelyekben a Jézus második e jövetelét váró Egyház második adventjéről beszél. "
Krisztus eljövetelét megszokott gondolatmenetünk szerint a parúziával azonosítjuk, amikor majd mint bíró jön el, mert ezt a témát eddig még nem fejtették ki teológiailag, hasonlóan más igazságokhoz, amelyekben annak ellenére hiszünk, hogy még nem fejtették ki teológiailag. - Egyes olyan üzenetek után azonban, amelyek arról beszélnek, hogy Jézus dicsőségben fog visszatérni erre a világra, az utóbbi időben készítettek teológiai kifejtést e témáról.
Néhány évvel ezelőtt Spanyolországban kaptam egy könyvet egy teológustól, hogy fordíttassam le olasz nyelvre, de sajnos útközben elvesztettem a könyvet. Ebben a könyvben azt fejtegeti az író, hogy a Szentírásból és a korai egyházatyák írásaiból világosan látható, hogy Krisztus előbb dicsőségben fog eljönni e világba, hogy végül mint bíró fog eljönni.
A Szentírás egyes részei kifejezetten eszkatológikus jellegűek - azok a részek, amelyek az utolsó ítéletről beszélnek. Mint például amikor az Úr így szól a jobbján állókhoz: "Mert éheztem és ennem adtatok ... amit ... eggyel is tettetek, velem tettétek" (Mt 25,35, 40). És ti, akik a balomon álltok, ti nem tettétek ezt velem, ezért - "távozzatok tőlem, átkozottak, az
örök tűzre" (Mt 25,41)! Mert nincs többé idő, nincs többé világ.

A Szentírás más részei viszont kifejezetten arról beszélnek, hogy Jézus ebbe a világba fog eljönni. Csak röviden utalok egyesekre:

Először arra a részre, amelyet már fentebb említenem az 1978. december 24-i üzenetből: "Amikor az Emberfia e jön, talál-e még hitet a Földön?" (vö. Lk 18,8). Mert kedves Testvéreim, ha hitet akar találni ezen a Földön, akkor el kell jönnie erre a Földre! Mert az utolsó ítéletkor megszűnik a Föld, és ítélet következik, a Paradicsom vagy a pokol,
de a Föld eltűnik. Ha az Istenfia azért jön el, hogy hitet találjon a Földön, akkor a Földre kell eljönnie.
És egy másik részre is utalok, amikor Jézus a főpap előtt áll: "...látni fogjátok egykor, hogy az Emberfa ott ül a Mindenható jobbján és eljön az ég felhőin" (Mt 26,64), valamint arra a részre, amelyben Jézus mennybemeneteléről van szó:
"Galileai férfiak, ...mit álltok itt égre emelt szemekkel? Ez a Jézus, aki közületek felment a mennybe, úgy jön el ismét, ahogy a szemetek láttára a mennybe szállt" (Apcsel 1,11). Látták azonban, "amint egy felhőn felemelkedett és az eltakarta Őt szemük elől" (vö. Apcsel 1,9).
Hasonlóképpen fog visszatérni is az ég felhőiben. Amíg vannak felhők, addig nem következik be az utolsó ítélet - Krisztus tehát a felhőkben jön el erre a Földre...

És azután, kedves Testvéreim, igen nagy jelentősége van annak, hogy a Jelenések Könyvének fent említett része (Jel 20) nagy üldözésről beszél. Ez üldözés alatt sokakat megölnek. A végén azonban meg lesz törve a Sátán hatalma, mert meg lesz láncolva és a mélységbe lesz taszítva. A Szentírásban olvashatjuk: az angyal "bezárta (a poklot) ..., hogy a (sárkány). félre ne vezesse többé a nemzeteket" (vö. Jel 20,3). Ennélfogva meg lesz törve a Sátán hatalma. Életre kelnek mindazok, akiket azért öltek meg, mert nem imádták a vadállatot és bálványképét, hogy Krisztussal uralkodjanak.

Ez nem kiagyalt teológia, hanem a Szentírás! - És ez lesz az első feltámadás. Hogy miért az első? Mert a második feltámadás minden emberre egyaránt vonatkozik. Az első feltámadás csak egyeseket érint, azokat, akik vértanúként haltak meg, ők feltámadnak, hogy uralkodjanak. A második feltámadás mindenkire vonatkozik, egyesekre, hogy
uralkodjanak, másokra pedig, hogy a kárhozatra jussanak - az utolsó ítélet után. Az ezer évet (az ezres számot) természetesen csak jelképes kifejezésként értelmezhetjük. De emellett az időmeghatározás mellett megmarad a tény, ami világosan le van írva: Krisztus fog uralkodni, miután megtörik a Sátán hatalma és ártalmatlanná lett téve. Ezt a Szentírás mondja!

(P. Hermann Netter megjegyzése: A Szentírás német kiadásában ("Die Bíbel, Einheitsübersetzung" - "A Biblia, egységes fordítás") az 1402. oldalon a Jel 13,11-17 rész lábjegyzetében ez áll: "A Jelenések könyvében a szárazföldi vadállat a tengeri vadállat megbízottja. "Hamis prófétának" nevezik ( 16,13, 19,20, 20, 10, vö. Mk 13,22, 2 Tessz. 2,9)."
Ebből a megjegyzésből szinte biztosnak látszik, hogy a "hamis próféta" "a bűn emberével" (2 Tessz 2,3 és 2,8), az Antikrisztussal azonosnak tekinthető. Hasonlítsuk össze a Jel 19,20 részt ("De ezek elfogták a vadállatot és vele együtt a hamis prófétát: ...Mindkettőt elevenen a
kénkővel égő tüzes tóba vetették.') a Jel 20,10 résszel ("Az ördögöt, aki félrevezette őket, kénkővel égő tüzes tóba vetik, ahol a vadállattal és a hamis prófétával gyötrődni fog'). Ebből következik, hogy a "hamis próféta" nem majd csak a világ végén lesz a kénkővel égő tüzes tóba vetve. A hatalmat nem a világ végén - az Úr megjelenésekor, hanem már a világ vége előtt elveszik tőle, mert ezt olvassuk a 2 Tessz 2,8 versében: "Akkor majd megjelenik a gonosz, akit az Úr Jézus elsöpör szája leheletével és megsemmisít jövetelének és (megjelenésének) tündöklésével. "
(Tehát az Úr még a világ vége előtt megjelenik és eljön.)

Mit mond erről az Egyház Tanítóhivatala?

Kedves Testvéreim, felolvasok néhány részt abból, amit jelenlegi pápánk mond. Ebből láthatjuk, hogy állításunk nemcsak a Szentírással egyezik, hanem az Egyház Tanítóhivatalának véleményével is:

A Szentatya beszédéből, melyet Kanadában, Edmontonban 1984. szeptember 17-én mondott:

"Isten békéje legyen velünk itt, Kanadában és mindenhol! Bárcsak ismét csókot váltana az igazságosság és a béke (vö. Zs 84(85) 1 D) a második évezred végén, ami bennünket Jézus dicsőséges eljövetelére készít fel. "

A nagy Világifjúsági Találkozón 1993-ban az AEÁ-ban, Denverben mondta a Szentatya Szűz Mária mennybe felvétele ünnepének vigíliáján: "Urunk, Jézus Krisztus, hálát adunk Neked ígéretedért: Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen (Ján 10,10). A nyolcadik Vi1ágifjúsági Találkozó fiataljai szívből hálát adnak Neked, Maranatha! A világ minden tájáról való fiatalok találkozóján itt, a denveri Cherry Creek State Parkból kiáltunk Hozzád: Maranatha! Jöjj el, Uram Jézus! (Jel 22,20)."

Másnap így szólt a pápa 500 000 fiatal előtt:
"Ennek a zarándoklatnak folytatódnia kell! ... Folytatódnia kell az Egyházban, miközben a harmadik keresztérv évezredre tekint. Ezért ennek az ~ ádventnek a reménység és várakozás pillanatának kell lennie egészen az Úr Jézus dicsőséges eljöveteléig... "
Ha az Úr eljövetelére még tízezer évet kellene várnunk nem lenne olyan jelentős, hogy már most erre az eljövetelre készüljünk. A pápa kijelentésének csak akkor van értelme, ha az Úr hamarosan eljön.

És végül az utolsó rész. 1995-ben Mamilában az utolsó Világifjúsági Találkozón (1995. január 15-én) azt mondta a pápa:
"Isten, aki bennetek, a Fülöp szigetek népében négyszáz ével ezelőtt e művet megkezdte - más népeknél több vagy kevesebb évszázada -, teljesítse is be azt a mi Urunk, Jézus Krisztus napján! (vö. Fil I, 6). Ámen.
E szavakkal és nektek szóló szívből jövő kívánságommal fejezem be a mi Urunk Jézus Krisztus napjának végén. Jézus Krisztus! Jézus Krisztus!
Amen!"
Kedves Testvéreim, ti értitek, miképpen kell érteni "az Úr napját". Tehát összhangban vagyunk a Szentírással és az Egyház Tanítóhivatalával, ha azt hisszük, hogy az Úr eljön dicsőségben erre a Földre. Meg kell azonban nyílunk erre az új perspektívára! Nemrég kérdést intéztek a Hittani Kongregációhoz: Miképpen kell érteni Jézus dicsőséges eljövetelét? Mint az utolsó ítéletre való eljövetelt vagy még e Földre való eljövetelt? A válasz így hangzott: Ezzel a témával kapcsolatban még sohasem nyilatkozott hivatalosan az Egyház.
Ezért lehet akár az egyik, akár a másik felfogást képviselni... Fölvázoltam előttetek az okokat, hogy a Szentírással és az Egyház Tanítóhivatalával egyezően miért képviseljük mi a második felfogást: Mert Krisztus dicsőséges eljövetele még ezen a Földön fog megtörténni. E ponthoz érve jó, ha megkérdezzük, milyen kísérőjelenségei lesznek Krisztus eljövetelének. Közülük sok igen szép. Felsorolom ezeket. Előbb azonban még van fontos észrevételem:

Milyen lesz Krisztus második eljövetele?

Krisztus a Paradicsom dicsőségében él. Ha újból eljön, az az Ő létének dicsőséges megnyilvánulása lesz - tehát DICSŐSÉGBEN jön el.
Itt most tekintsünk el egyes gyermekes, exaltált látnokok magyarázataitól, akik azt állítják, hogy ha Jézus eljön a dicsőségben, akkor itt vagy ott (egy bizonyos helyen) fog megjelenni, ebben vagy abban a személyben fog élni ... vessük el ezeket!

Ha Krisztus megjelenik dicsőségben, az Krisztus dicsőséges megnyilvánulása lesz - Testvérek, próbáljuk ezt megérteni!
Tehát mit fog Krisztus eljövetele kinyilvánítani? Krisztust a Paradicsomban. Eljön újból, ahogy egyszer már eljött emberi természetben. Relatív módon jön el újból, mert Jézus istenségében - és természetesen emberségében is - már jelen van az Oltáriszentségben. Újból eljön, dicsőségesen ki fogja magát ennek a világnak nyilatkoztatni és elhozza országát erre a világra.
KRISZTUS A KÖVETKEZŐ REMÉNYTELJES ESEMÉNYEKET HOZZA MAGÁVAL ELJÖVETELEKOR
És Krisztus második eljövetele a következő eseményekkel fog egybeesni:
1.) Végre beteljesedik az imádság, amit Jézus nekünk a Miatyánkban tanított: "Legyen meg a Te akaratod, amint a mennyben, úgy a Földön is! "Valamennyi teremtmény tökéletes módon fogja teljesíteni Isten akaratát.
2.) A második pünkösddel fog egybeesni.
3.) Ez lesz az isteni irgalmasság legnagyobb csodája, vagy más kifejezéssel Jézus irgalmas szeretetének diadala, ami új korszakot nyit a világ számára, új civilizációt, hogy végre megismerjük a szeretet civilizációját.
4.) Szűz Mária Szeplőtelen Szívének diadala különösképpen egybe fog esni Jézus dicsőséges eljövetele által Jézus eucharisztikus országának eljövetelével.

Ad 1: Az örök Atya akaratának tökéletes teljesítése
Jézus a következőket tanította nekünk a Miatyánkban - drága Jézus, már 2000 éve ismételjük! - Jézus, Te tanítottál rá, de imánk még túl gyenge volt és nem hozott valóban gyümölcsöt - mire is tanítottál tulajdonképpen, mit kell kéműnk? - "Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a Te Neved - szenteltessék meg - jöjjön el a Te országod, legyen meg a Te akaratod!
Kedves Testvérek, az Atya megdicsőült, amikor megalkotta a világmindenséget. A gonosz lélek a bűnnel sötétségbe bontotta a teremtést. Krisztus megvált minket megváltó cselekedetével a szenvedés útja által- ez a történelmi Krisztus. A misztikus Krisztusnak is végig kell járnia a szenvedésnek ugyanazt az útját, hogy személyesen együtt munkálkodjon a nagy ajándékon, amit ő a megváltás által kapott.
Ehhez azonban még valamit hozzá kell tennem:
Jézus végleges győzelmét feltámadása által aratta a Sátán felett, Jézus végleges győzelmét a Sátán felett dicsőséges eljövetelekor az fogja jelenteni, hogy tejesen meg fog törni a Sátánnak e világ fölött lévő hatalma, úgy hogy e világ el tudja majd fogadni Krisztus országát és újból tökéletes módon tudja majd dicsőíteni az Atyát, miként a teremtés kezdetén. Ezért fog Krisztus eljövetele az Aura tökéletes megdicsőülésével egybeesni. Vajon nem kellene Krisztus országának eljönnie, amiért már kétezer éve imádkozunk? El fog jönni az Atya tökéletes megdicsőítésére. Ha el jön Krisztus országa, az minden teremtményt arra késztet, hogy tökétes módon megtegyék Isten akaratát... Mert a Sátán volt az első, aki megakadályozta, hogy az isteni akarat tökéletesen beteljesedjék. Miből állt győzelme a földi paradicsomban? Rábírta az ősszülőket, hogy azt válasszák, ami ellenkezett az Atya
Akaratával.
"A kert fáinak gyümölcséből ehettek, csak a kert közepén álló fa gyümölcséből nem."(vö. Ter 3,2-3) De tudjátok, hogy az átkozott kígyó elcsábította ősszüleinket. De nyugodjatok meg, mert feje össze lesz tiporva - a Szentatya mondta, hogy az Asszony ivadéka által fog ez megtörténni, - vagyis Krisztus Szűz Máriában, Szűz Mária Krisztusban, az Anya a Fiával egyesülve, a Fiú az Anyával, ezért az is az Anya lesz, aki a kígyó - fejét eltiporja.
Drága Anyám (Gobbi atya a Szűzanya szobra felé fordult, amely mellette állt), bocsáss meg, de nekem nem tetszik, hogy itt a kígyó, az viszont tetszik, ha a kígyó fejére taposol - taposs rá! (Taps)