APT Creative Commons License 2020.10.26 0 0 167463

Sajnos tényleg sanszos, hogy a szerviz hamukál, és mellényúltak valaminek, és ők veszítették el a csavart. Ez a werk egyébként valójában egy ETA C07.111, aminek a szabályozása tényleg hajszálrugókulcs nélkül, két, a billegő küllőire tett excenter-csavarral történik, gondolom ebből túltekergették az egyiket, kiesett, elveszett, és most tárják a kezeiket... Még ha a csavar tényleg kipottyant a küllőből (valószínűtlen, EL VAN SZEGECSELVE), akkor benne kellett volna, hogy legyen a tokban. A beázás ugyanakkor sajnos utalhat akár arra is, hogy már korábban is babráltak valamit az órával, és nem megfelelően zárták vissza (például nem tiszta tömítésekkel, stb..). De a szerviznek ezt akkor is meg kellett volna tudnia oldani...

 

Azért ez már nem az az órásszakma, ami valamikor volt... Ha nagyon muszáj, némi kézi munkával el lehet azt a csavart (tény, nem egyszerű, mert excentrikus) készíteni is, de egyébként az ebayon komplett C07.111 werket alkatrésznek lehet venni már cca. 25eFt körüli összegtől. Ezekhez a werkekhez egyébként az ETA már tényleg nem biztosít semmiféle pótalkatrészt, semmit a világon, belépő kategóriás, épp, csak nem gagyi "kapszulás" terméknek tekintik, mint a kvarcwerkeket, csak komplett szerkezetet szállítanak, és egyébként ezeket a gyári szerviz szervizelni sem szokta, visszaküldik a gyárnak, kapszulában kapnak újat, cserélik. 

 

Nem hiszem, hogy megoldhatatlan lenne a probléma. De sajnos pár ezerből megoldható sem lesz - bár ma már ennyiért elemet sem cserélnek (picit is komolyan vehető helyen legalábbis).

Előzmény: Horváth Dániel_52 (167462)