Bölény Creative Commons License 1999.08.26 0 0 237
Ha jol tudom, akkor a Vp-BAlmadi vonal mexuntetese - mint oly sok mas nemes cselekedet - Istenben boldogult Papp Janos megyei parttitkar et. szamlajara irhato. A pontos okat nem t'om, valszeg nem teccett neki a varoskozpontban kanyargo vasut, meg kulonben is, az autobusz sokkal modernebb. A vp-iek mar akkor is sirtak miatta, de hat nem volt sok eselyuk. A rencervaltas utan szobakerult a vonal ujjaepitese, de ismet csak a zseton korul van a gond.

Eletem elmult 8.5 evet Vp-ben huztam le, igy elegge szemelyes elmenyeim vannak a vp-i vonatokrol. A veszpremi vasutaknak nem volt szerencsejuk a pap(p)okkal. Az egyhaz kezdemenyezesere kerult ugyanis jo messzire a palyaudvar a varoskozponttol, mivel feltek, hogy a vasuton keresztul erkezo modern fuvallatok felbolygatjak a varost. Ennek hatasa maig erzodik a varoson. Meg ma is olyan messze van a varoskozponttol a palyaudvar, hogy busszal kell kimenni odaig. A helyijarat pedig atmegy a varoskozponton, ahol ott figyel a buszpalyaudvar, a fobb iranyokba orankent, vagy meg surubben indulo jaratokkal. Ezzel szemben van pl. Pestre napi kb. hat vonat. Szevasz.

Sztori. Vp vasutallomasat eredetileg nem is Veszpremnek, hanem Jutasnak hivtak (ld. meg jutasi ormester). Talan a mult szazad vegen indult egy helyi kepviselo azzal a valasztasi programmal, hogy Vpnek palyaudvart csinal. Szemben az ujabbkori gyakorlattal, be is valtotta valasztasi igeretet: a Jutas allomast atkereszteltek Veszpremre (Veszprem-Kulsore?)... :-))