Remélem a kérdésedre válaszolok.
A tendertervezőnek(?) volt egy olyan ötlete, hogy a váltókörzet közepén legyen egy második bejárati jelző, hogy odáig lehessen 80-nal menni, meggyorsítva azt, hogy a helyi félreáll a gyorsabbak elől.
Aztán mivel az sárga lámpasoros jelző kellett volna legyen, ráadásul a térközök száma miatt a bejárati jelzőhöz is közel lett volna, emiatt ott is fékúthiány lett volna, szóval amúgy sem lehetett volna 80-nal menni odáig.
A biztber tervekből kikerült ez az "Am" jelző, a pályás tervek meg nem módosultak.
Talán, ha az bekerült a biztberbe, a négyről helytelenbe ki lehet menni 80-nal...
Illetve emlékeim szerint mintha a hatra a páros oldalon be lehetne járni 80-nal, csak a páratlan oldalon van 40. Ott asszem az ívekkel is probléma van, hogy hiába nagysugarú/ívesített, csak 40 kitérőben.
Amúgy annak is megvan a maga története, hogy miért is alakultak így az állomási vágányhálózatok, mely leginkább a tendereztetés közbeni variálás eredménye.