nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 224
NoHABos üdvözletem a fórumnak! (hooosszú)

(ZöPö)
>Amikor bejöttek a Bzmot-os szerelvények >a Balaton-partra, mindenki Piroskának >nevezte el őket. Nem mondanám, hogy >tévedés lenne, mert arrafelé az a
>másik nemigen járt. (Asszem, az Szolnok >felé közlekedett.) Piros az is, hát >Piroska lett.

Én is így emlékszem. Szerencsére a déli partról hamar eltűntek, mert soxor feltartották a forgalmat, mármint az egy szem vágányon való eldöglésükkel. Sajnos az északi parton pár hete a 9757/9732 és a 9640 újabban Bz, pedig de sokszor ment NoHABbal mindkettő még az utóbbi hónapokban is! Ja, a Bz neve pedig inkább Buzenka. És még egy: a jó öreg Pirsoka hétvégeken (valszeg a most következő hétvégén utoljára, nincs kéznél tábla) felmegy Fonyódig reggel a 36-oson.

(bagojj)
>Ikarus kasznira régebben építettek pár >kocsit, de tudtommal valami magán >megrendelőnek, a golfpályályához. Tehát >nem közforgalomba. Ezt a Ganzban
>mondták.
>Autóbusz karosszériával vonatot építeni >kicsit gázos, merthogy gyengébb a >busz-doboz, mint ami vasúton megszokott >és elvárt. Borulásnál vonat-püré
>lenne csak belőle ember-szósszal.

Pedig közforgalomra szánt példány is volt, BzMOT 601 volt a száma talán. A puha kaszni nem akadály, a Buzenkában is püré lesz a népből crashnél.

(Whitey)

>Nem tud valaki egy olyan helyet, ahol >össze lehet gyűjteni minden infot a >vasúti jelzők jelentéséről, táblákról, >meg ilyesmi?
>Köszi!

Menj el a Nosztalgia Kft. boltjába, Belgrád rkp., pár lépés a Március 15. tértől az Erzsébet-híd lábánál! Pár száz Ft-ért adnak egy F1 jelzési utasítást, se bővebb, se olcsóbb megoldást nem ismerek (na jó, én Tapolcán kunyiztam egyet :-).

(ZöPö )
>Na, akkor még egyszer a főkérdésem: >miért reszelték le a NOHAB-okról az >utolsó betűig az összes, az eredeti >gyártóra utaló jelet - feliratot? (Kb. >azzal
>egyidőben, amikor az egyen-dízel-színt >kapták.) "Ciki" volt a származása?

Nem. Szuvenírgyűjtők országában élünk. A belinkelt képet még nem néztem meg (m61table, gigant-club), mert modemezek és offline vagyok, de valszeg Tizeske táblájáról van szó. Nincs az manipulálva, az eredetit lelopták sok-sok éve, a Várkonyi Zoli meg csináltatott rá egy másolatot a saját pénzéből. A "visszacsíkosított" NoHABok egyébként nem az eredeti táblájukat kapták meg, hanem az éppen elérhető valamelyik gyári tábláról készült másolatot. ...(ide azt írtam be, amit Csabi is elküldött a nevemben (99-08-23 10:26.34), így kitöröltem)... Egyébként ha valakinek kell másolt NoHAB-tábla, van néhány, ami elérhető. Saját sajnos nincs.

A szuvenírgyűjtésről csak annyit, hogy most voltam nyáron Norvégiában, ott a gépek nagy részén a gyári tábla hiányzik, de a vezérálláson minden ott van még a tíz évvel ezelőtt leállított taRtalékolt gépeken is (kontroller, irányváltó, GM-plakett, jancsi-fék...). Itthon maguk a vasutasok a legnagyobb szarkák, sajnos!

(basher)
>Belgiumban tobb tucat NOHAB van, csak >egy reszuket licensz alapjan egy helyi >gyar gyartotta, es a 90es evek elejen >atepitettek az orrukat, hogy
>nagyobb helyuk legyen a vezereknek.

Mindegyik AFB gyártmány (Anglo-Franco-Belge), de szinte pontosan megegyezik a NoHABbal (persze a szakértő szemmel szemlélők több száz apró különséget is kiszúrnak). Sajnos csak egy maradt meg a régi orral, ill. most a CFL 1604-est visszafestették zöldre a luxemburgi pros-sára fetésről és ő lett a 220.220 pszámú "belga" krumplibogár.

>Daniaban es Sevdorszagban is sok van >meg beloluk, foleg a maganvasutakon.
Így igaz. Néháynról lesznek képek a lapomon hamarosan.

>Ja, es Norvegiaban is van beloluk
>meg boven. Valamelyik magyar honlapon >voltak regebben kepek roluk.

Kb. hússzal volt alkalmam találkozni augusztusban. A mázlista norvégoknál még mindig a GM-énektől hangosak a vonalak, bár tehervonatoknál sokszor a Di8-at használják (Siemens - MAK, Caterpillar motorral és rettenetesen ocsmány hajszárító-hanggal).

Az egyiptomi NoHABnak egyébként semmi köze a NoHABhoz, német gyártmány (Henschel), csak a forma és a GM-motor teszi igen izgalmassá...

...

A NoHAB-alapítványt komolyan gondoljuk, a 013-mat meg szeretnénk vásárolni Sátoraljaújhelytől, hogy valahol kiállíthassuk, a tárolás megoldható. A mozdony sajnos ramaty állapotban van, de optikailag mindenképpen rendbetehető, tulajdonképpen műszakilag is, csak iszonyatosan le van rabolva. Jövő héten lemegyünk Sátoraljaújhelyre, ha valakinek kedve+ideje van, jöjjön!!!

Az alapítvány hosszú távú célja egy működőképes NoHAB megvásárlása és fenntartása.

A NoHABok jövője, dióhéjban (a honlapomon bővebben):

001: Nosztalgia
002: valszeg selejt 2000. januárban
004: selejt, egyelőre nem vágható a múzeum miatt.
006: protekciós gép.
010: ??? "Ősellenség" Tapolcán, az alapítvány kiszemeltje.
017: pályafenntartás, biztos jövő.
019: egy TC-je a 006 alá került a 4 sorral fentebb amlítettek miatt, egyébként jó és járni is fog, amint megérkezik a TC az északiból.
020: az új szent tehén Tapolcán, a legfantasztikusabb hanggal, amit valaha hallottam (ez ma már 50-60 NoHAB-ra tehető). Motor elég K.O., de az egyik legüzembiztosabb gép Tizeske mellett.

Egyelőre ennyi, ha valakinek vannak régi vagy új NoHABos és Púposos képei, amiket szeretne közszemlére bocsátani, vagy csak nekem megmutatni, ne habozzon! Szkennelés nem probléma.

üdv.
Ákos

 Horváth
Ákos NoHAB-GM oldala