dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 2 52868

Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.

 

Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.

Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.

Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...

 

Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.

Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...

 

Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.

Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról.
Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)

 

Ami piros keretes, az számítási hiba...

Ami zöld, az is:)))  Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.

 

Mégis a hivatalos számokból indultam ki  (a valóságos forgalom annál kisebb)

 

Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,

ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.

A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.

Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.

 

Ez tehát a Nagy Adria forgalom...

 

Horvátország (Nyári adat - Éves adat):

Maslenica                  44222   - 17531

Benkovac                  31323   - 13100

Dugopolje                 21549   - 10958

Zagvozd (Makarska) 11350  -    5603

Ploce                           8175   -   3854

 

Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.

Hanyad része választaná az utat Bosznián át?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (52864)