2ly Creative Commons License 6 napja 0 0 103385

A "borzongásra vágyóknak" :)

 

http://auto.indavideo.hu/video/Igy_keszult_a_Trabant_1

 

https://belsoseg.blog.hu/2014/02/15/ha_meg_nem_lattad_hogyan_keszult_a_trabant_es_a_wartburg_most_megnezheted

Néhány extrém pillanatot ki is emelünk nektek, hogy a KGST-államok annyira jellegzetesen bizarr pillanatairól azok se maradjanak le, akiknek - koruk miatt - ez elsőre nem esik le.

  •  5:08-nál, ahogyan a gyárból kigördül a kész autó egy 2x2,1 méteres, gyűrött hullámpapírnak tűnő, valószínűleg fa garázsajtón;

  • 9:17, ahol az üres karosszériákat tizenkettesével egy nyerges IFA-ra pakolják, ami átrobog velük a másik gyáregységbe;

  • 12:03, ahol a szabó szakmunkás a hátsó sárvédő durva sablonjával kialakítja a gyapotszövetből az alkatrészt;

  • 13:24-13:47 között, ahol hosszú és némileg kínos másodpercek telnek el a vállalati recycling módszereinek és hatásfokának bemutatásával;

  • 20:20, ahol a lézerszemű kartárs az előzőleg nagypontosságú forgácsolással és automata gépekkel  előállított főtengelyt egy analóg óra és egy kalapács segítségével finomszabályozza;

  • 22:50, ahol a láthatóan fülvédő nélkül dolgozó kollégák az egész nap 2-3000 környékén sikoltozó kétütemű motorokat ellenőrzik;

  • 24:21, ahol megtudjuk, hogy a karosszériaelemek nagyjából darabonkénti tízperces sütési ideje nem jelentett túl gazdaságos termelést;

  • 25:24, ahol néhány másodpercenkét csak a "Nebassz, aaaaaanyád, gecccc" szakkifejezéseket susogjuk halkan, miközben Udo és Karsten rövidujjú pólóban, kesztyűben egy szabadon álló szalagfűrész mellett sorjázzák a kasznielemeket;

A papír szerepe az autógyártásban rész a legjobb /kiemelés tőlem/ 14:35.

A proletár internacionalizmus jegyében vietnámi és mozambiki szakik is feltűnnek a filmben.

Előzmény: napocza (103384)