Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 175
Mellekvonalakhoz kapcsolodva:
aug. elejen Villanyban jartam, tobbszor volt szerencsem megcsodalni a Villany-Barcs BZ-t: nem volt olyan, amikor ket kez kelett volna az utasok megszamlalasahoz... Szombat este pedig Solton lattam az utolso szemelyt este 3/4 9-kor: UTAS NELKUL. A gond szerintem azzal van, hogy a vasutat nem 2-300 lelkes falvak kiszolgalasara talaltak ki. A 151-es vonal is akkor ert volna valamit, ha Dunapatajtol az eredeti tervek szerint tovabbepitik Kalocsan at Bajaig. Ugyanez a helyzet a 64-essel: azon ne csodalkozzon senki, hogy Szebeny vasuti megallohelyen (ami a falutol kb. 2-3 km-re van, raadasul biciklivel is csak mondjuk Pantani tudja megkozeliteni az emelkedo miatt) nincs forgalom: ennek a vonalnak az lenne a feladata, hogy a Del-Alfold es a Del-Dunantul kozott megfelelo kapcsolatot teremtsen. Erdemes megnezni azt a hatalmas autobuszforgalmat Baja es Pecs kozott! Ha legalab 60-asra megcsinalnak a palyat es egy sebesvonat 1,5 ora alatt Bataszekrol odaerne Pecsre, biztosan a vonatot valasztanak a busz helyett! Raadasul azt sem szabad elfelejteni, hogy megvan a vasut Szeged-Roszke-Szabadka-Bacsalmas-Baja vonalon, ami hosszu tavon remenyt kelto lehet.
Mindenesetre a 64-es rohad, ezert probalom megszervezni ezt az emlekturat es a Bataszek-Vemend BZ-s kulonmenetet.

Bocs, ha feltartottalak benneteket!