division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 119
"Tényleg régi Kandó villanymozdony nincs nosztalgiavonatnak? Tudtommal Magyarország volt az első ami bevezette az 50Hz-es rendszert, Kandóval az élen."
Ez nekem is tetszene, de sajnos a Kandó gépek (V40,V60) és a V55 még 16kV-os rendszerű, mig ma már 25kV-os rendszer van. Szóval ma igen gyorsan elfüstölne egy Kandó...
max akkor lehetne ilyen ha átalakítanának egy vonalat átkapcsolható 16/25 kV-osra, de ez olyan sokba kerülne, hogy nem valószínű, hogy sor kerül rá egyhamar.
A V40-t már behoták a Keleti mellől, most a mozdonyszínnél áll, a nosztalgia fűtőházba fog kerülni. Remélem a V60-t is odakerül, ott Budán már elégé megkopasztották a műgyűjtők a tetejét...
A V55 is odakerül talán, ha az Északi Járműjavító odadja...
Az viszont talán nem is olyan vad ötlet lenne, hogy a fűtőház-Rákosrendező vágányt átalakítsák kétfeszűltségesre, egy működő Kandó biztos vonzaná a látogatókat...