dimelo Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52776

Most olvastam el a heti SSC kommenteket.

 

Meglepve, de örömmel tapasztaltam, hogy volt egy "M4-nap", amelyet bandee80  #18,649  posztja indított:

Hétvégén kipróbáltam az M4-est Berettyóújfalutól kifelé, de nem mentem el a határig, hanem előtte visszafordultam. Jó minőségű, kellemes útvonal, jó rajta autózni. De nem tudtam nem észre venni, hogy tök üres volt. Végig se előttem, se utánam nem jött senki, enyém volt az egész. Visszafelé Bp felé már a 42-es, 4-es, M4-es útvonalon jöttem. Na ott viszont óriási volt forgalom, és csak úgy hömpölyögtek a román kamionok. Gondolom mennek is tovább rajta a határig. A 42-es helyenként katasztrofális minőségű egyébként.
Tehát kb az a helyzet, hogy jelenleg nem használják a kamionok a pályát B.újfalutól a 42 helyett, és nem használják az M3-M35-M4 útvonalat sem a már említett M4-4-42 helyett.
Nagyon kellenek az M4 újabb szakaszai!                                                        

Egy régi, de mindig aktuális vicc szerint a félrelépésen kapott asszony így válaszol a férjének:

Most nekem hiszel, vagy a szemednek?

 

Úgy érzékeltem, hogy a kommentelők reálisan ismerik a 4-42. utak helyzetét, de akadt néhány "tiltás-fetisiszta" is.

 

Részemről egyetértés és köszönet:

Avaar922  Normálisan rá kéne kötni valahogyan (akár újabb szakaszokkal) a 42-es útra, hogy komolyabb kerülő nélkül lehessen használni.

Bár talán az A3 csonka vége nagyobb hatással van az alacsony forgalomra, ez viszont nem mostanában lesz

JackFrost Az M4-es Berettyóújfalu-oh szakaszán nyilvánvalóan a mindkét oldalon hiányzó kapcsolódó infra hiánya okozza a kis forgalmat.

Viszont itt is azt tudom mondani. amit mindig mondok: most volt rá pénz, terv és politikai akarat...

Peter_601

... az is kiderült azóta, hogy nem mindig volt tervben az M4 nyomvonalú fejlesztése, illetve bevonása. A következő szakasznak egyértelműen a Püspökladány Berettyóújfalu között kell épülnie

Bibircsok

Ez igaz, de a határmetszéspont megválasztása (mindkét fél részéről) akkor is ősbűnnek tekinthető.

Peter_601  A határmetszést egyértelműen délebbre kellett volna kijelölni, de önmagában nem ez a probléma. Nagyvárad bekötése lett volna a kulcs kérdés, illetve

az A3 első főúti csomópontját is lehetett volna Bihartól délre vinni észak helyett. Sajnos ez már nem magyar kérdés, ténymegállapításnak jó, de nem rajtunk múlik milyen nyomvonalon megy tovább az A3.

JackFrost  Az, hogy román oldalon még egy falu is közbeékelődik Nagyvárad és az autópálya közé, tényleg a paródia kategóriája.

gulya1989

Egy kis M4 folytatás/összekötés elmélkedés. Van ugye a törökszentmiklósi és a kisújszállási elkerülő ezek már jövőbeni pálya fél pályáját képezik. A kettő közötti szakasz kb 20 km ami 'friss' út lenne.
Ezután már "csak" 50 km a berettyóújfalui csomópont Kisúj K és 42 es út között 25 km es és 42 es M35-ös közti 25 km es szakasszal.
Kérdés az, hogy van esetleg valahol valamilyen hivatalos tájékoztatás hol tart az engedélyeztetés/tervezés (de jó lenne ha már építkezésről lehetne beszélni...)

nem pedig kiguglizni információ morzsák után vadászva feltételezésekre alapozni. Legutóbbi infóm az, hogy Törökszentmiklós Ny és Püspökladány között lenne kivitelezés.

Az biztos, hogy sürgősen folytatni kell, mert brutál milyen forgalom van arrafelé.

 

Külön-külön is érdemes volna részletezni, de a cáfolhatatlan szakmai érvek között felbukkan a "volt rá pénz...és politikai akarat".

M4 B.újfalu- O.határ 100 milliárd Ft   EU forrás (A határátkelő költségei még pontosan nem is tudhatók...)

M4 Üllő - Albertirsa     50 milliárd Ft   Hazai forrás

 

Szerintem a határszakaszra 40 milliárddal kevesebb is elég lett volna, ezesetben még +20 km M4 épülhetett volna...

például Törökszentmiklóstól Kisújszállásig... (a "csak 50 km" az sajnos 60 km...)

 

 

Legközelebb majd arról, milyen véleményekkel nem tudok azonosulni...