John Howard Creative Commons License 2020.10.08 -3 6 23351

Az nem az akku indítóárama, hanem az önindító motoré.

 

Naszóval: egy akku mindig annyi áramot ad le,

- amennyit kérnek tőle a fogyasztók, de

- legfeljebb annyit, amennyit tud (ez lesz az autóaksin a 800A). Nagyon rövid ideig tud nagyobbat is, de ilyenkor már saját magát is felforralja, nem egészséges dolog... ;-)

 

Ha kevesebbet kérnek tőle a fogyasztók (peronvilágítás, izzóval, LED-del, váltók, vagy akár egy-két mozdony), akkor kevesebbet ad.

 

Igen, a gond ott szokott lenni, ha valahol zárlat van, mert ugyebár rövid ideig hatalmas áramot is le tud adni. Egy zárlat pedig Ohm törvénye értelmében, I=U/R, ahol ha az ellenállás nagyon kicsi, zárlatnál pedig gyakorlatilag nulla ohm, akkor az áramerősség nagyon nagy lesz.

 

A biztonságos megoldás egy olvadóbiztosító kapcsolása az akku egyik pólusára (célszerűen a pozitívra), majd onnan vinni a tesztelendő cuccokhoz. Sőt, lehet háztartási megszakító is (amilyen a villanyóránál van), de lehetőleg ne 25A-est, hanem max. 10A-est, és jó vastag drótokkal bekötni a tesztet. (A ráírt feszültségérték - pl. 250V - ilyenkor nem játszik.)

 

Még egy fontos: az akkura csak akkor csatlakozni, ha már minden vezeték a helyén van. Ha valami nem működik, akku le, vezetékek módosítása, akku vissza.

 

Ja és még: a fenti sorokban az "akku" szó tetszőlegesen helyettesíthető a "tápegység" szóval.

Előzmény: PLACI (23348)