vidi313 Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5794

Amiket írtál, ilyeneken rengetegszer átrágtam magam, kalkuláltam, mérlegeltem. Számtalan oldalról megközelíthető ez a döntés, és nem minden esetben ugyanaz a végeredmény jön ki. Attól függ, mik a kritériumok. Ha évi 50-60-80-100.000 km-re kell autó, akkor valóban nem a legjobb választás egy korosodó A2. Ahhoz új autó kell. Az meg ugye ha nem a legaljából akarok, csak egy picit feljebb, már 5 millánál tartok, de ma már inkább többnél! Arra sincsen biztosíték, hogy az problémamentes lesz, nem beszélve a lehúzós kötelező szervizekről a garancia érdekében stb. Ha nem ebben az árkategóriában gondolkodom, hanem sokkal olcsóbban, amelyiknél nem kell küzdeni a rozsdával, nagy se legyen, de pici sem, jól használható legyen, szükség esetén akár 1600 literes raktérrel, kényelmes utazással, jó vezethetőséggel, 4-4,5 literes fogyasztással, aminél autópályán 130-140 km/h tempónál sem kér többet, és ne kelljen vergődni a DPF-el, és egyéb adalékokkal, ne aszfalton ülős legyen, hanem a könnyű ki és beszállásos magasabb üléspozíciójú, nos ilyen kritériumok esetén szét lehet nézni, mit kínál a piac, és mennyiért? Jószerével csak az A2 marad. Ami a rozsdát illeti. Van egy Honda Jazz-em, amit 2 km-el hoztam ki a szalonból 2003-ban. 12 évi átrozsdásodás elleni védelemre van garancia. A széltől is óvom, garázsban tartom, esőt is csak akkor lát, ha verőfényes időben elindulok, és útközben esőt kapok. Hóban, sós latyakban soha nem használtam. Alámegyek, és döbbenten látom, kezd megjelenni a felületi rozsda. Volt egy hasonló korú Yarisom. Küszöbcserekor elképesztő volt az a mennyiségű rozsdaomladék, ami kijött belőle. Az elfogadható, normális, modern, használt kisautók 2,5 milliónál kezdődnek. Ez olyan összeg, aminek még egy jó A2 is csak a felét teszi ki. Kalkulációm végeredménye, ilyen kritériumok, új és jó állapotú autók árai mellett ma egy A2 még mindig rentábilis, akkor is, ha vásárlás után költeni kell rá.

Előzmény: Octi19 (5793)