division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 94
"Míg a V46-ból prototipus sem készült és mégis bevált"
rika mázlijuk volt ott a fiúknak...
ott van pl a V63: elöször a két prototípus 001/002 (133/160 Km/h) aztán a nullsorozat 003-007, végül miután megszabadultak az UFC forgováztól, akkor jött a többi. Sajnos az M63 nem volt ilyen szerencsés, ott is két prototípus után (130/160 Km/h),lényegében a nullsorozat állapotban maradt nem nőhette ki a gyerekbetegségeit. Ha jól tudom a 004 generátor robbanása (amiben 2-en is meghaltak) után mondta le a MÁV a további megrendeléseket.
Pedig lehet,hogy már az M63-nál lecserélték volna az UFC-ket?
Úgy tünik ez a forgóváz dolog nem megy a Ganznak...
Pl a TM villamosok (36xx) a ma is közlekedő UV-k elődje szintén forgóvát szilárdsági problémákal küzdött. Aztán az új debreceni 500-as villamosoknak (amelyek valószínűleg a 3750-es terveinek átdolgozásával készültek...) szintén forgóváz problémáik vannak.

Végül egy érdekes dolgot találtam a neten: M41 prototípus itt, a lap alján