dimelo Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52767

Új téma - ugyanarról, globális megközelítésben ( és távolodásban...)

 

Az SSC-n találtam Peter 601 szűkszavú kommentjét- KÖSZI:

"Via Carpathia"

https://www.youtube.com/watch?v=bRWkzxCyJHc&feature=emb_logo

 

Neki az tűnt fel, hogy az ártándi határtól pár száz méterre egy különös terelő (útbaigazító) tábla áll:

Egy 2019 júliusi videóban találtam ezt a 140 km-es előjelző táblát Szolnok elkerülésére (7:34),

valószínű azóta és az M4 autópálya átadása után is kintmaradt a 42-es főút Ártánd határátkelőnél.

A 42-es főút "Poszeidón szigonya"…

Erre mondják, hogy milyen bölcs előrelátás - amit senki nem vesz figyelembe.

Miért is tenné, hiszen 44-M5 felé 60 km, M35-M34 felé 70 km-es kerülőt ajánl.

 

Az M4 átadás óta újabb táblák kerültek ki - az M4 országhatár szakaszt ajánlva:

 

Miután az videó tavaly nyáron készült (Covid előtt) így az egyik utolsó dokumentum, hogy milyen forgalom volt akkor a "Via Carpathia" magyarországi szakaszain.

A 4x sebesség persze visszaállítható, de kinek lenne kedve és ideje több, mint 3 órát végignézni... (Morbid érzés a 600 km/órás száguldás)

 

Tanulságos felvétel, még úgy is, hogy a sofőr eltéved a 4808-as útnál, és kétszer megáll tankolni B.újfaluban és Encsen.

Enélkül (nettó) 155 perc alatt jutott el Ártándtól Tornyosnémetiig. (+Nagyvárad start - Bors 29 perc...)

 

Az izgalmasabb tételek ezután következnek:

 

2019.07.17  SZERDA délelőtt

                                                                      kamion db/km

       Dn1          Nagyvárad - Bors       10 km     32 db 3,20    

Ártánd határnál áll 28 db kamion                                       (2 km   2 perc)  7’50”-17’05”= 9’15”= 37”

42-47. út                                           29 km  102 db 3,52    37-3 perc= 34’                       55 km/h              

       M4-M35                                      71 km 121 db 1,70

       M3                                             35 km  151 db 4,31

       M30                                           28 km    81 db 2,89

 M4-M35-M3-M30                            134 km  353 db 2,63    54 perc                                  149 km/h     

 

 3. út                                                 57 km  189 db 3,32    70-3 perc= 67’                         50 km/h

 

Először az átlagsebességről...

A 2x1 sávokon a brutális szembeforgalom miatt az átlag 50-55 km/h.

Az autópályákon valami hihetetlen 149 km/h átlagot ért el az ismeretlen tipusú és teljesítményű kocsi sofőrje.

Valószínűleg tempomattal, de akkor is durva... (Ha ezt kritikával kell kezelni, akkor az 50-55 km/h átlag is még kevesebb lenne...)

 

A szembejövő kamionok megmutatják a vérfagyasztó valóságot!

Az összehasonlíthatóság érdekében kiszámoltam a db/km átlagokat.

Ez alapján az autópályákon (az M3 Emőd-Görbeháza szakaszt kivéve) kevesebb tehergépkocsi közlekedik, mint a "végeken", a 2x1 sávos halálutakon!!!

 

Kitűnik a videóból, hogy az egész útvonalon a legkisebb forgalom az M35 autópályán halad.

 

Eldöntendő kérdés, hogy hova számítható a határon álló 28 db kamion, a békesség érdekében -2 km-t és -2 percet a 42. útnál  kihagytam.