szakmókus Creative Commons License 2020.10.06 0 0 115729

"Régebben volt balra , és jobbra dűlő delta is ." "Erre mindig ügyelni kellett !"

 

Mindig? Miért is? Alapvetően mindegy hogy a páros vagy páratlan sort jelöljük ki csillagpontnak. Jellemzően az újra tekercselt motoron már nem szerepelnek a felíratok. Ha a lámpázást vagy a kisípolást (ellenállás mérés) helyesen végezzük, jó lesz a forgásirány mindkét kapcsolásban.

 

Problémát az jelenthet hogy ha a technológia nem teszi lehetővé a forgásirány próbát. Pl visszaforgás gátló van beépítve.

Vagy egy közös áttételt két villanymotor hajt egyszerre és Y/D... de rendszerint üresen egy motorral is meghajtható eme gép,így külön külön ellenőrizhetjük a helyes forgásirányt.

Vagy elvárás hogy az új létesítményben a bekötés után minden gép jó forgásiránnyal lesz elsőre bekötve.(feltételezem egyeztetve a gépészettel).

Bevallom nem tudom merre forog egy villanymotor ha az U1-V1-W1-re az L1-L2-L3 fázis kerül.

Sosem figyeltem meg.....

Volt glimmlámpás fázis sorrend ellenőrző készülékünk de csak aljzatokat néztünk vele.

 

"Ha ezen követjük el ezt;

"U1 V2 vel

V1 W2 vel

W1 U2 vel lesz összekötve?

Forogni fog? merre?"

Ez itt csillagban elindul pl; jobbra és Deltában meg nagyot durran, mert balra akar forogni. !"

 

Ezt én is így gondolom. Kilámpázáskor a fázisokat azonosítjuk a tekercsvégekhez,ha a forgásirány másodlagos.

 

Mi történik akkor ha a villanymotor állórészét megfordítjuk,(a motor erre alkalmas) de a bekötést változatlanul hagyjuk?

Előzmény: Atis57 (115726)