Az első két V63-mas azért sikerült olyan alacsonyra, mert eredetileg osztrák exportot is terveztek belőle, az osztrák űrszelvény pedig kisebb, mint a magyar, ezért készült alacsonyabbra ezek a mozdonyok (ti. a 001 és a002). Majd amikor kiderült, hogy mégsem kell az osztrákoknak ez a gép, akkor szépen alápakoltak a szedőknek, hogy elérjék a "drótot"...
Ja, alább olvastam a Piroskáról.
Eredetileg az MDmot-ot hívják Piroskának és a Bzmot-ot Studentkának.
De ahol, soh'sem jár MD, ott a Bz-t hívják Piroskának...
Az M42 állandóan dögrováson van. Míg a V46-ból prototipus sem készült és mégis bevált, addig az M42 egy nagy 0 (nullásozók figyelem!). Villanygép alapjaiból és alkatrészeiből elég nehez lehet dízel készíteni, vagy ha sikerül, akkor ilyen az eredmény.
Csak arra leszek kiváncsi, hogy vajon 4-5 év múlva mivel fog vontatni a MÁV? Lovakkal?