dimelo Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 52757

A hajnali ötletelés nem tett jót a "szinuszhullám"-szerű nyomvonaladnak: nem a medveösvényeket kell megkeresni...

 

Egyébiránt: ez a "hajó vagy vonat vagy busz" már elment... A kivitelezések indulnak.

 

Egyidőben 83+19+5 km kivitelezőjét már kiválasztották.

Két durva szakasz van, ahol 3,5-4 milliárd/km a kivitelezési költség: Vaskapu - Magyarzsombor és Mzs. - Magyarnádas.

 

A Nagyvárad elkerülő megépül 2.1 milliárd/km költséggel. (Az 5 km-es átadott szakasz 10 milliárd Ft-ba került)

Tehát mintegy 8 milliárd Ft-tal kevesebbe kerülhetett volna a Bihar(eá)-tól délre átvezethető nyomvonal.

 

Izgalmas még a Zilah elkerülő (5 km), ami azért sürgős, mert az A3 Meszes alagút megfúrásának befejezéséig (2025-2027?)

mentesíteni akarják Zilahot az elkészülő A3 szakaszokon megnövekvő forgalomtól.

 

A helyzet ugyanolyan, mint A1 Kiskossó-nál...ahol hiányzik 10 km.

Előzmény: Hírfigyelő (52756)