dimelo Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 52753

A3 - Dn1 - Dn79 közötti, hogy teljes legyen...

 

Igen, amit először 2008 októberben mutattak meg, amikor a térségbe érkezett a döntéselőkészítő delegáció.

Idézet a kor krónikájából:

    Püspökladányba látogatott Dr. Csepi Lajos KHEM szakállamtitkár és delegációja, melyben a NIF ZRt. és az M4 Fegyvernek-Püspökladány szakasz tervezője a Roden Mérnöki iroda is jelen volt.

    A Sárrét és Bihar polgármestereivel és vállalkozóival tartott fórumon tájékoztatást adtak az M4 azon két szakaszáról, melyek nyomvonalterveit még alakítani, változtatni szükséges és lehetséges.

    A Fegyvernek-Püspökladány szakasz nyomvonaljavaslatait a természetvédelemmel valóegyeztetés kimenetele befolyásolhatja.

    A szakállamtitkárnak a fórumon átnyújtott dokumentumok szerint a Nagyváradot elkerülő DN19 2x3 sávos szakasz Bors - Ártándhoz fogja vezetni a kelet felől (A3 Transilvania) és

a délről (Aradig megépülő 2x2 sávos gyorsforgalmi úton) érkező forgalmat is!

    Az önkormányzatok véleménye szerint a Nagyvárad elkerülő szakasz forgalomvonzása, az M4-A3 megépülése ellenére a 42. utat tovább terhelő Biharszentjános - Bors térségében kiépült kamionterminál

és legfontosabb érvként Magyarország területi integritásának fenntartása miatt nem távolodhat el 10 km-re az M4 nyomvonala az Ártánd - Bors határátkelőtől.

    Ezért a térség kitart a B1 változat mellett, mely megépíthető a határ-átkelőhöz (42. főút Biharkeresztes elkerülő 58. km-ig). Így a legrövidebb útkapcsolat megmarad a határ két oldalán élő

100.000 - 100.000 fős magyar lakosság érdekében. Ha a forgalom indokolja - a B1 kiegészíthető az M4-A3 autópályákat összekötő K3 szakasszal.

    A fórum után a delegáció Nagykerekibe utazott, ahol Gilyán György Külügyminisztérium szakállamtitkárral közösen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón dr. Csepi Lajos bejelentette, hogy a megismert új információk hatására mindkét nyomvonal környezetvédelmi hatástanulmányát elkészítteti.

 

Hasznos lehet, ha az ember megőrzi az akkori kiadványokat... A baj az, hogy 12 év után tudhatjuk, hogy semmi nem úgy történt...

 

A legfrissebb variáció szerint az elkerülőt visszahúzzák a repülőtérhez.

 

Előzmény: aladar644 (52751)