Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 0 0 52745

"Azt amit az A3 nyomvonallal kapcsolatban vázoltál, nem gondolom alkalmasnak.

Figyelmed kellett volna a domborzatra is. Vázlatod mentén durva költségekkel és ennél is lassabban épülhetett volna.

 

Az a szerpentin, amit rajzoltál "nagyon hasonlít" az M4 Karcag-Püspökladány-Kaba nyomvonalra.

A különbség az, hogy nálunk az Alföldön "büntetlenül" kanyaroghat, de a hegyek között mégis csak létezik fizikai akadály..."

 

 

 

Ebben van valami igazad, mármint hogy a hegyek mindig fizikai nehézséget jelentenek az utak előtt, de ettől a lila nyomvonal szerintem még nem alkalmatlan.

 

Az Érmellék keleti pereme és Szilágyság ui. csak lankás, 200 - 300 m-es dombokat jelent, ami még nem komoly akadály, a Királyhágónál jelentkező 930 m-ből pedig le lehet faragni akkor, ha ott a lila vonalat ezen a részén kissé délebbre levisszük közvetlenül a régi Nagyvárad - Kolozsvár főút mellé a völgybe és a hágóhoz, éspedig a Szilágysomlyó -- Körösfeketetó -- Kissebes -- Bánffyhunyad nyomvonalon, és Bánffyhunyadtól keletre pedig ismét maradhat az eredeti lila vonal. Körösfeketetó és Kissebes ui. a völgyben fekszik, tehát ott a másik 930 m-es magasság kb. 600 m-essé "szelídül". Persze, így is, a Királyhágó az mégiscsak egy hágó ami az út legmagasabb pontja, amit nem lehet megúszni emelkedőn felfelé mászás nélkül, hanem csak enyhíteni lehet, pl. azzal, hogy azt a szakaszt 2×3 sávos autóútnak vagy autópályának kell megtervezni, hogy a kapaszkodósávokból is legyen még plusz 1 db tartalék sáv.

Előzmény: dimelo (52740)