Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 0 0 52743

Azért, mert ha a hivatalos határmetszési pontot veszed alapul (ami Nagykerekitől és Nagyszántótól inkább kissé északabbra[!] van a két falu között), akkor az azon túl, hogy egy faluval északabbra azaz messzebbre esik Nagyváradtól, és utána nem délkelet felé fordul Nagyvárad felé, hanem ellenkezőleg, egyből északkeletnek, és ezért Nagyváradnak a bekötéséhez még egy külön 15 km-es bekötő ág is kell, ami csak drágábbá teszi az A3 elkészítését, és egyúttal az elérhetőségén is ront valamennyit. Egy ilyen súlyú nagyvárosnál, mint Nagyvárad, az az észszerű, hogy a főág minél közelebb menjen hozzá, és épp hogy csak alig 1-2 km-nyire mellette haladjon el, mert Nagyvárad nemcsak egy megyeszékhely, hanem egy nagy régiónak, a Partiumnak a központja is egyúttal. Ekkora jelentőségű városnál pedig nagyon-nagyon számít a könnyű és gyors elérhetőség, azaz hogy ne csak egy kis leágazás kösse azt be.

 

Ahogyan én rajzoltam, az viszont közvetlenül Nagyvárad mellett megy el 1-2 km-nyire, beköti Margittát is (az Érmellék keleti szélénél), a Szilágysághoz tartozó Szilágysomlyót, közel megy a Királyhágóhoz is, és átmegy Kalotaszeg egykori járási székhelyén, Bánffyhunyadon is, és onnan egyenesen megy tovább Kolozsvár felé. Ezzel pedig megszüntet minden olyan hátrányt, amit dimelo az általa beképernyőfotózott cikkben bekeretezett, mint romániai területen mutatkozó hátrányt. Én csak egy olyan nyomvonalat akartam kiötleni, amely kiküszöböli ezeket a hátrányokat... .

Előzmény: aladar644 (52741)