Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 -2 0 52738

Kis kiegészítés az (52736)-hoz:

 

Írtad ill. bekeretezted az (52733)-ban a beollózott cikkben azt a részt, amely arról szól, hogy: "A román oldalon kismértékben kedvezőtlenebb a helyzet, de ennek oka nem a határmetszési pont kijelölésében keresendő, hanem abban, hogy a jelenlegi fejlesztési elképzelések szerint, az észak-erdélyi autópálya elkerüli a Királyhágót és egész Kalotaszeget, így északi irányba vezet, Zilah érintésével Kolozsvár felé."

 

Tehát a románok is be akarják kötni a Szilágyságot is, csak ők Zilah bekötésében gondolkodnak, viszont elkerülik a Királyhágót is és Kalotaszeget is, és a nyomvonal Zilahtól megy tovább Kolozsvár felé. Ezzel a Királyhágó és Kalotaszeg rosszul jár. A másik baj ezzel, hogy az A3 elkerüli a határozottan megyeszékhely-nagyváros jellegű Nagyváradot is, ami szarvas hiba!!

 

Amit én tettem volna a helyükben (a határátkelőről való román-magyar egyeztetéssel!) -- magyar felfogással gondolkodva -- , az a következő lett volna:

* A határmetszéspontot egy faluval délebbre tettem volna, egészen pontosan a Nagykereki -- Nagyszántó -- Bedő -- Kisszántó négyszög közepén lévő határpontba. Ez a látszólag aprónak tűnő változtatás sokkal jobban megkönnyíti azt, hogy az M4 folytatása után keletre menő A3 el tudjon fordulni egy kicsit délkelet felé, Nagyvárad északi előterét 1-2 km-re megközelítve.

Innen azután az A3 nyomvonalát a Nagyvárad -- Margitta -- Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad -- Kolozsvár irányba vezettem volna tovább.

* Így a teljes nyomvonal a határátlépési ponttól Kolozsvárig a Bedő -- [Mo.] -- [Ro.] -- Bihar -- Nagyvárad -- Margitta -- Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad -- Kolozsvár nyomvonal lehetne, amely így már mind Nagyváradot, mind pedig a Szilágyságot és Kalotaszeget, és Kolozsvárt is be tudná kötni.

* A Szilágyságot Zilah helyett Szilágysomlyónál kötné be, Kalotaszeget pedig annak egykori járási székhelyénél, Bánffyhunyadnál kötné be. Innen Kolozsvárig pedig a Bánffyhunyad -- Körösfő -- Kisbács -- Kolozsvár nyomvonalon érne el. És bár igaz ugyan, hogy így ez az útvonal a Szilágyság bekötéséért tenne egy kis északi kitérőt a Nagyvárad -- Margitta -- Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad útszakaszán, de ezzel viszont két olyan erősen forgalmi árnyékban lévő vidéket -- a Szilágyságot és Kalotaszeget -- köthetné be a forgalmi "vérkeringésbe", amely emiatt mindeddig súlyosan elmaradott és leszakadt kistérség volt.

 

<--- (1. Térkép): Az M4 és az A3 találkozási területe

 

<--- (2. Térkép): Az A3 nyugati szakasza a határátkelőhelytől a Szilágyságon és Kalotaszegen át Kolozsvárig

 

Előzmény: Hírfigyelő (52736)

Előzmény: dimelo (52733)