Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.03 0 0 52736

"Ha van kedved számold meg mennyi kamion áll-rakodik-akaszt-halad a Nagyvárad-nyugati Ipari és logisztikai övezetben az ártándi határig. (A fotó pillanatában mintegy 1200 db)

Innen számítva csak 33 km Berettyóújfalu a 42. úton, de 53 km az A3-M4-en. Ja és az útdíj különbsége.

 

 

Hálózati szempontból "nincs lényegi" különbség?"

 

 

De bizony van különbség, az M4 53 km-én így nagyobb az útdíj, mint a 42-es 33 km-én.

Azt kellett volna csinálni még a román-magyar útépítési egyeztetésekkor, hogy az M4 -- A3 határmetszéspontját sokkal közelebb kellett volna tenni, oda Biharkeresztes és Ártánd közelébe, ahol a 42-es is van. Így ui. nem jelentene kerülőt Nagyvárad megközelítésénél a határmetszéspont. A legjobb helye ennek a Nagykereki -- Nagyszántó (Santaul Mare), és a tőle egy faluval délebbre eső Bedő -- Kisszántó (Santaul Mic) közti határszakasz lett volna. Ha e négy falu közé húzol egy X-et aminek a közepe a határon (és, ott is éppen a Nagykereki -- Kisszántó vonalnak és a Bedő -- Nagyszántó vonalnak a metszéspontjában) van, akkor éppen ez a határmetszéspont lett volna erre ideális, hogy Nagyváradot is könnyen megközelíthetővé tegye. Így viszont a Szilágyság déli peremvidéke és Margitta (Marghita) városa nyerhet majd valamit az A3-mal, ami pedig egy elmaradott, elzárt vidék... . Persze azért Nagyváradot fontosabb lett volna bekötni... !!!

Előzmény: dimelo (52733)