F.B. I. doktor Creative Commons License 1999.08.15 0 0 15
Kedves Fulig Jimmy,

Részben intelligencia kérdése az, amit ír. És ebből a szempontból minden népben elég nagy szórás van. Másrészt a média és a gazda(g)ság felelőssége: Az amerikai fogyasztói kultúra ma Magyarországon nagyon gyorsan terjed. Terjedésében a reklámok (itt jön be a gazda(g)ság) és jó néhány populáris film segít. Ehhez képest eltörpül a magyar nemzeti irodalomban megjelenő cigányságkép. Az emberek igénytelensége is tetten érhető. Míg a honi magyarok elvárják a szomszéd országoktól, hogy ott becsüljék meg az ottani magyar kisebbség kultúráját, gyakran az ezt legjobban követelők feledkeznek meg arról, hogy mekkora szégyent jelent a magyarokra, hogy saját legnagyobb etnikai kisebbségüket nem ismerik. Pontosan ez a tudatlanság az alapja annak, hogy a cigányságról valamilyen ok miatt hamis képet terjesztők ilyen eredményesek lehetnek.

Tisztelettel,
mint fent