Nobody1 Creative Commons License 2020.09.27 0 0 1179

Benzines motornál nem egyszerű a vészleállítás megoldása, így azt inkább hanyagold.

A hőkapcsoló jó, de megfelelő hőértékűt és a megfelelő helyre kell beépíteni. A motorok tekercsdrótjainak szigetelése nem egyforma (az újra tekercseltekről nem is beszélve). Van amelyik lakk csak 120 fokot és van (főleg ipari motor) amelyik 180 fokot is elvisel. Ennek megfelelően kell a hőkapcsolót kiválasztani és akkor időben megszakítja az áramot. Sajnos a motor "hőállóságát" csak ritkán lehet tudni...

Én pont azért preferálom az 1400-as fordulatú motorokat (áttétellel), mert azok terhelés hatására kevésbé melegszenek. Eleve kevesebb a hűtőventilátoruk légszállítása így egy kis fordulatszám csökkenés nem rontja le annyira a hűtésüket, mint egy nagy fordulatú motor esetén. Plusz vedd figyelembe azt is, amit lentebb a motorok méretéről írtam...

Előzmény: aszfaltszaggató (1178)