Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52607

Az ilyen balesettípus vagy ennek közvetlen veszélye tipikusan a 2+1 sávos utak járványszerűen elterjedt "betegsége". Én két megoldást látnék rá:

 

1./ Vagy átalakítani 2×2 sávossá az ilyen útszakaszokat.; vagy....

 

2./ Egy furcsának tűnő, drasztikus forgalomszabályozási újítást javasolnék a 2+1 sávos szakaszokra (= a kapaszkodósávos utakra): Az érintett útszakaszokon a burkolatba az emelkedő mindkét végére egy-egy tengelysúlyterhelés-mérőkapcsolót kellene telepíteni (pont olyat, ami a vasútvonalakon a vasúti átjárók fényjelzőkészülékeit vezérli a közeledő vonat közeledtére, hogy ekkor váltson át szabad jelzésről tilos jelzésre, és a vonat "eltűnése" után nem sokkal vissza is vált a szabad jelzésre). A közúti változatban mindegyik érzékelő keresztben feküdne a középső sávban vonaltól vonalig, és már a legkisebb súlyú járműveket, a motorkerékpárokat is rögtön érzékelné, és a neki ellenvégi (B-lejtővégi) háromlámpás forgalomszabályozó fényjelzőt vezérelné, és ha a nekem nem látható túloldali ("B-lejtővégi) lejtőaljon járműközeledést észlel, akkor az innenső lejtővégi (A-lejtővégi) részen azonnal tilos jelzést adna. ...

... Így: >>

 

* ha "A"-ból jön valaki az emelkedő teteje felé a középső sávban haladva, akkor a középső sávra nézve "B"-ben tilos, míg "A"-ban szabad jelzést kellene mutatnia a lámpáknak <---(= első eset), és fordítva, tehát,

 

* ha "B"-ből jön valaki az emelkedő teteje felé, akkor a középső sávban haladva, akkor a középső sávra nézve "A"-ban tilos, míg "B"-ben szabad jelzést kellene mutatnia a lámpáknak <---(= második eset). A kapaszkodósávos szakaszon az útburkolati jeleket is ezzel összhangban kellene felfesteni, ill. a háromlámpások jelenlétét a forgalom számára mindkét irányból erre utaló előjelző táblával 300 m-ről kitáblázva előre kellene jelezni. Ez a lámpázásos szabályozás a három sávból csak a középső sáv forgalmát szabályozná, és ha 2 percen belül nem jelenne meg a túlvégen új jármű, akkor a piros ill. zöld jelzések a két végen ellentétesre változnának (az első eset szerinti helyzetben "A"-ban zöldről pirosra, míg "B"-ban pirosról zöldre váltanának át a lámpák). Újabb 2 perc elteltével -- ha a középső sávba nem lép be senki sem -- a lámpák jelzései megint felcserélődnének ellentétesekre az emelkedő két végénél.

 

Ez a szabályozási rendszer a 2+1 sávos szakaszokon -- ha a háromlámpások jelzéseit betartják az autósok -- a további újabb balesetek keletkezését gyökerestől felszámolná!! ;)!

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (52601)