Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 -1 0 52600

Na igen, de Berekfürdő forgalmával pár év alatt behozná az árát. Hiába csak egy fél falunyi helység Karcag határában, ha a gyógyturizmus-forgalma Hajdúszoboszlóéval vetekedő nagyságrendű. És elérhetővé tenné még Kunmadarast is (ui:. a rákötő úton keresztül csak 10 km-re lenne tőle az M4), ami szintén nagy turistaforgalmú hely: a Hortobágy-pusztaság szélén lévő forgalmas turistacélpont, ezenkívül a régi reptere forgalmas motorostalálkozók színtere szokott lenni. Lenne ott célforgalom is bőven!!! ;)

 

Egyébként én sem tettem bele nagyobb vargabetűt, mint amekkora az M3-asba belekerült a Polgár-Görgeháza-Hajdúnánás-Tedej szakaszán, melynek legmélyebb déli kitérése az egyenes nyomvonaltól max. 10-12 km egy kb. 30 km hosszú útszakaszon. Az általam ötletelt kitérő sem lenne ettől nagyobb az M4-esen, csak nem egy déli, hanem egy északi kitérővel, amely jelen esetben az M4-esnek a Kenderes-Kisújszállás-Berekfürdő-Karcag kb. 35 km hosszúságú szakasza lenne. (Ha nekik a hivatásos tervezőknek belefért még ennyi az M3-nál, akkor én miért ne ötletelhetnék egy ettől nem nagyobb kitérőt az M4-en?)

 

 

 

Más....

__________________________________________________________________________________________________________ 

Viszont találtam egy igen szomorú bizonyítékot arra, hogy miért kellene minden 2+1 sávos főutat minél hamarább 2×2 sávossá felbővíteni: Rendkívül súlyos baleset a 8-as főt egy 2+1 sávos szakaszán (az előzést mérte el az az autós, aki az 1 sávos oldalról záró+terelővonalat átlépve figyelmetlenül lépett be a 2 sávos oldal belső sávjába, ahol 6 autó zúzódott ízzé porrá, és ahol emiatt 2 ember halt meg, és ezen kívül több gyermek(!!) is megsérült a balesetben. Több embert csak a tűzoltók tudtak kivágni a kilapult autókból, egyikük közül került ki az egyik halott személy.

 

(A baleset pontos helyszínéről nincs ugyan pontos infó, de gyanítom hogy a 8-as útnak az Ajkához viszonylagosan közeli szakaszáról lehet szó, mert az egyik halott az ajkai kórház főnővére volt, aki vagy munkába sietett, vagy onnan ment volna haza, tehát én az Ajkától számítva max. 1/2 - 3/4 órányi távolságra vagy ezen belül lévő útszakaszok egyikére gondolok elsősorban.) --->

https://www.origo.hu/itthon/20200926-a-baleset-utan-par-perccel-csorgott-a-halott-ferfi-telefonja-melyet-mar-a-mentosok-vettek-fel.html

 

Ha hinni lehet a képfájl címének, akkor a Városlőd-környéki útszakasznak az Ajka felé vezető, de Városlődhöz közeli részéről lehet szó. (Az 1 sávos oldalon szalagkorlát látható, a túloldalon pedig kapaszkodósáv van, ami a hegylábak aljában lévő hosszú emelkedők miatt szokott szükséges lenni.)

 

A baleset képe: >>

("20200925baleset-8as-fout-varoslod.jpg")

Előzmény: troglodita (52596)