dimelo Creative Commons License 2020.09.26 0 3 52583

Tele van a hírháló dilettánsokkal.

 

A nagy baj, hogy ezeknek csak egy része újságíró,

a többsége politikus, akikre hivatkoznak, vagy saját maguk is nyilatkoznak.

 

Ennek egy "gyöngyszeme" csütörtökön jelent meg a Hajdú-Bihari Napló nevezetű napilapban.

Kerestem volna az internetes társában (haon.hu), de 48 óráig nem tették közzé.

Tartalmának ismeretében gyanakodni kezdtem: talán valami kényes lehet benne?

Ma reggel mégis elérhetővé tették ezzel a hangzatos címmel:

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-hatar-mentinek-all-a-zaszlo-4379909/

 

A 101-es vasútról csak annyit: ha valaki arra büszke, hogy már 20 éve kezdeményezte, akkor ... hülyének néz mindenkit?

Hiszen most sincs villamosítva odaát... (Ehhez képest nagysebességű vasutat is vizionálnak)

 

De a semmitmondás magasfoka ez a kijelentésláncolat az M4 folytatásáról:

"Itt már az engedélyes tervek fázisában vagyunk – részletezte az építés előtti teendőket Mosóczi László. –

Több verzió van a kivitelezésre, hiszen a most tervezés alatt álló szakasz több mint 100 kilométer.

Ezt lehet több helyen is kezdeni. Lehet, hogy két irányból kezdjük. Ez még nincs eldöntve, figyelembe kell venni az építőipari kapacitásokat.

Elsődleges szempont, hogy magyar munkaerő, magyar cégek végezzék a gyorsforgalmi építését, hiszen képesek vagyunk rá.

Az engedélyes tervek készítése, az engedélyek beszerzésével együtt mintegy másfél év szokott lenni."

 

1. a több, mint 100 km, pontosan 95 km és ebből 17 km-en félpálya építése szükséges.

2. a lehet, az más projekteknél jól bevált és rendszeres gyakorlat.

3. a kapacitások: magyarul, ha nem ér rá  egyik haver sem, akkor várhat még évekig?

4. a tervezőknek 2019. márciusban kiszabott határidő múlik.

 

...és még egy adat arról, hogyan "deformálódik az információ":

"M4 Budapest és Abony közötti, 92 kilométer hosszú része is kész..."

 

Az M4 Vecsés-Ferihegynél a 19,5 km-től indul és a 91. km-ig készült el = 71,5 km...