_matel_ Creative Commons License 2020.09.23 0 1 35457

Sziasztok,

végre összeállt az öreg kukázott 1Z-s melós 1.9TDI-m annyira hogy egész olajcsere periódus alatt semmihez se kellett hozzányúlni és se egy olajfolyás semmi nem vette el a kedvem olajcserénél sem. Így nekiestem a szivargyújtó töltő megjavításának. Az áldozat A6 C4 1996-os a konkrét darabba tettek szivargyújtót a kézifékkar mellé is lentre. Amibe tavasszal beleejtettem a bevásárlókocsiba használt 100Ft-ost. Pechemre nem ment ki a biztosítéka. Sőt minden biztosíték jó a kocsiban. De azóta a szivargyújtó nem megy. Test van +12V nuku. Autodata szerint 8-as (15A) biztosíték felel érte meg más dolgokért is pl központizár. A gondom hogy 3 órát elcsesztem vele a +12v a megfelelő szálon hátramegy a központizárhoz is meg mindenhova de a szivargyújtók vezetékei közösítve vannak majd toldva a középkonzol mögött onnan a nagy kötegben bekerül a 12V-os száljuk és nem látom tovább mi van. A kör minden más eleméhez képest ezzel még szakadást mérek. Azt meg kibontani nem akartam már.

Sajnos Autodata-ban a 8-as biztosítékhoz tartozó összes fogyasztó rajta van a kapcsolási rajzon kivéve a szívargyújtót. Így lövésem sincs mi lehet hogyan van bekötve. Esetleg valakinek van valami 5lete vagy kapcsolási rajza? Talán csak van egy második biztosítéka valahol...

Ha nem akarok ekkorát szívni mit ajánlotok mondjuk a rádió kapcsolt 12V-áról levehetem a 12V-ot a szivargyújtó számára? A gondom hogy a mai világban már ezekbe néha invertert is használ az ember akár hosszabb ideig fél órára is. Az meg képest 15A folyamatos felvételére is. Ha meg a rádió is megy félek vajon a kábel is bírja -e ha nagyobbra mondjuk 25A-esre cserélem a rádió biztijét.

Szóval tapasztaltabbak tanácsát várom mert nem sokat szereltem ilyet és nem tudom hogyan szokták a vezetékeket méretezni elbír-e ennyi plusz? Vagy valakinek van más 5lete? Húzzak be új szálat akár kirelézve?

Köszönöm, matel