Köszi, így vizuálisan is érzékelhető!
Nekem is vannak kétségeim az építés tempójával kapcsolatban.
A baj az, hogy itthon is ugyanolyan kétséges... Pedig összehasonlíthatatlanul könnyebb a terep.
Azért is voltam-vagyok szkeptikus a határszakasz jelentőségét tekintve.
Ha már arra jártam csütörtökön, kicsit rá is hajtottam, csak az "íze végett"...
Előzmény: A B.újfalui benzinkútnál állva feltűnt, hogy nagyon pörög a forgalom a 42-47 utakon.
Rászántam néhány percet, de nem bírtam szemmel követni a forgalomáramlást.
Kollégámmal videót rögzítettünk. Ő a 42. - 47. utak körforgalmánál, én pedig (úgyis Gáborjánba mentem) a 4812. úti felüljáró előtt...
Telefonon "szinkronizáltuk" a felvételek indítását és a hétvégén összeraktam a két felvételt... Ne csak az építést drónozzák tucatszor, a mű a megvalósulás után lesz igazán érdekes.
(Bocsi, a képrezgést a felső képen a szél okozta.)
https://youtu.be/ZKkXRtzc3qo
A rögzített forgalom brutális különbségét először nem hittem el.
Az M4 autópályán 10 perc alatt 6 személyautó, 2 kisteher és 8 kamion haladt: ez lenne az autópályaigény? "Mértékadó" óraforgalom: 168 Egységjármű, Átlagos napi forgalom: 1800 egységjármű???
Pedig a saját szememmel is ezt láttam...
(Ja: a 4812. úti felüljárón ugyanakkor áthaladt 9 személy, 4 kisteher gépkocsi + 1 busz)
Külön tanulmány a 42. útról terelt kamionok "keringője" a videón kb. 5'30"-nál.
Visszafelé az M4-47. úti csomóponttól újra követve a le-fel hajtó forgalmat, ez a durva különbség valóságos...
Ha Berettyóújfaluból kelet felé csak 9 km-es kerülővel lehet közlekedni a pályán, akkor ne csodálkozzon senki, hogy mintegy ötször több gépjármű marad a 42. főúton.
Ezt (is) sikerült elqrni...
A jelenlegi forgalmi arány: 42. út: 82 % M4: 18 %
Ártándnál 3-3 sáv Nagykerekinél 2-2 sáv üzemel. ( Személy+teher is)
Ahogy a régi kabaréban mondták: Valamiért nyomják Krahácsot...