BZoltan Creative Commons License 2020.09.16 0 0 80590

A közhiedelemmel ellentétben a mi címkénk is alaposan meg van dizájnolva. Szakemberrel együtt csináltuk még 2007-ben. Az volt a fő szempont, hogy olyan címke legyen amin kizárólag a releváns információ szerep minimális grafikával. A címkén rajta van a Somló sziluettje, a borvidék neve, borászat neve, a bor neve és évjárata.

 

Akkor az volt a cél, hogy olyan címke legyen ami 10 évvel azelőtt is jó lett volna és 20 év múlva is működni fog. Lényegében ez így is van. A minimalisztikus dizájn nagy előnye, hogy nem megy ki a divatból. Én ilyen egyszerű gyerek vagyok, nem szeretem a hivalkodó dizájnt semmiben. A ruhatáram és a használati tárgyaim is ilyen puritán, egyszerű, praktikus és kényelmes megoldásokkal van tele. Megtehetném, hogy sok-sok százezer (millió) forintért csináltatok valami sztárdizájnerrel menő arculatot, de az egyszerűen nem én vagyok. Sőt van nekem menő londoni grafikus dizájner haverom aki felajánlotta, hogy csinál nekem címketervet. De most már nem akarok változtatni. A mi címkénk marad ilyen :) 

 

A hullámos felragasztás a régebbi boroknál volt jellemző amikor még teljesen kézzel címkéztünk. De jópár éve már félautomata címkéző masinát használunk. Kivéve persze a mikrotételeket amiket továbbra is szemmértékre rakjuk rá. Csomószor a gyerekek segítenek címkézni. Olyankor néha ferde lesz a címke.

A gyűrődés akkor fordul elő ha télen a hideg pincéből felhozzuk a palackokat és hirtelen kicsapódik rájuk annyi pára, hogy a címke nem tapad rendesen. Ilyenkor néha gyűrődik a címke.
A nagy és gazdag borászatok tudnak építeni vagy bérelni olyan készárú-raktárat amiben ez a probléma nem létezik és ők a palackozással egy gépsoron szoktak előre címkézni.

 

 

Előzmény: menut (80581)