Ez egy ócska hazugság, természetesen a DAB-hoz is a hatóság osztja ki a helyeket a muxon, és a médiatanács dönt. Nem csak Magyarországon:
https://www.blm.de/aktivitaeten/zulassung_organisation/hoerfunk/zulassung_ukw_und_dab_lokal.cfm
Mondjuk az egész cikk hemzseg a baromságoktól:
Nincs zaj, sercegés
Valóban, már amennyiben van vétel. Szuboptimális vételi körülmények között nem sercegés van, hanem kompletten megszakad az adatfolyam, és lehet hallgatni a csend hangjait (vagy a darabos hangot, ami még a sercegésnél is rosszabb).
lényegesen jobb a hangminőség
Idáig az elmélet. A gyakorlatban DAB-n sokszor olyan alacsony bitrátával adnak, hogy ahhoz képest az FM is jobban szól.
Bár a legtöbb újabb autóban van digitális adás vételére is alkalmas rádió
Ezen a ponton csoda, hogy nem szakadt rá a szerzőre a plafon. A DAB rádió szinte minden autóban feláras, még a prémiumokban is. A kutya nem rendeli meg, mert 4-500 eurós felár, az átlagjózsi meg pont leszarja, hogy CD-minőségű-e a háttérben zümmögő boros-bochkor.
A VW pl. csak navival adja, félmillióért:
https://gpt-live.porsche.co.at/hu/brand/V/pricelist/1117_uj_golf.pdf
Arról is szemérmesen hallgatnak, hogy soha nem látott mennyiségű elektronikus hulladékot termelne az átállás, az utóbbi negyven év vevőit (amiből háztartásonként több is van), mind ki lehetne dobni. Sőt, már ki is kellett kukázni egyszer az összes DAB-vevőt, amikor 2009-ben átálltak az (inkompatibilis) DAB+ra. Ilyenkor valamiért nem fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság.
A Spotify és a webrádiók korában meg kibaszottul kőkorszaki az egész DAB. Késtek vele 15-20 évet, már elment a hajó. Arra a kis időre, míg nem terjed el tömegesen a streaming, már megteszi az FM is. Az AH jól döntött, erre felesleges egy fillért is pazarolni.