trizs77 Creative Commons License 2020.09.06 -1 2 104127

Részben igen, részben nem.

 

A városi kivitelű IK-620-as csuklós buszok alapból nem voltak fűthetőek.

A helyközi kivitelű IK-630 csuklós buszok nagyobb része (nem mind) fűthető volt.

Már a Béke térről ilyen eltérően jöttek ki.

 

A fűtést úgy oldották meg, hogy a kocsi bal oldali üléseinek lábához építettek egy elég ormótlan téglatestet aluminiumból vagy bádogból?

Ebben volt a fűtés.

Az, hogy ebben vizet keringettek (ez a valószínűbb) vagy mást (pl.hőt) már nem tudom.

Az utánfutó részben biztosan nem volt fűtés.

 

Ha a baloldali ülésekre ültél, és nem vigyáztál az első-második-harmadik és negyedik üléssorban, az ablak melletti ülésnél könnyen megégethetted a bokádat.

Hölgyeknél ez fájdalmas volt.

 

A Béke térről két fajta, helyi és helyközi üléselrendezéssel jöttek ki a IK-620/630 csuklósok.

De a Volán társaságok ezt nem mindíg vették figyelembe.

Nagy járműhiány volt akkoriban.

 

Ezért majd mindegyik Volánnál előfordult, hogy helyi csuklós ment helyközi viszonylatra vagy helyközi dolgozott helyi viszonylaton.

 

 

 

Előzmény: Csuklósbusz (104125)