A szekunder variátor nagyon változó mértékben tud rárohadni a tengelyre .
Nagyon kedvezőtlen esetben kotyog a tengelyen és rendesen ki is verődik .
Legbékésebb verzióban kézzel kis erőkifejtéssel eltolható -- ezt az eszményi állapotot úgy is elő szoktam segíteni ,hogy összerakáskor bezsírozom a tengelyt .
Gorombább helyzetben a Géza által leírt ékes módszer segíthet . Én nem éket használtam hanem villáskulcsokat sorakoztattam be -- képet most nem tudok erről betenni mert a gépem éppen betegszabadságon van .
Azonban gyakorta az erre a célra készült lehúzómat kell bevetni . Olykor az is kevés -- tavaly kölcsön adtam egy olvtársunknak akinél erőst elgörbült : végül úgy tudta levenni a makrancos szekundert , hogy egy lehúzót hegesztett bele a variátorba .
Most készülőben van egy még erősebb lehúzó , mert két szekunder is ellenáll a lehúzási kísérletnek , ráadásul az egyik kiszerelt difin van , eszményien hozzáférhető .
A legdurvább lehúzásunk : szét kellett húzni a difit és kirámolni , majd a szekunder variátor tengelyén levő csapágy kosarát belülről szétbarmolni -- ekkor kiestek a golyók . A tengelyt kifelé át lehetett bújtatni a csapágy külső gyűrűjén ; ekkor levettük a variátorról a zégergyűrű oldása után az összes mozgó elemet , majd leütöttük-lemelegítettük a szekunder variátor fix tárcsáját . Nem maradt más mint a két vastengely -- ezeket kovácstűzben ( lánggal is melegítettük, de az nem volt elég ) meglangyosítva sikerült szétütni ...
Szóval előfordulhat , hogy a keményfa ék nem bírja jobb belátásra a variátort . És persze óvtosan kell erőszakoskodni , mert NAGYON könnyű kitörni váltó oldalát .