vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2305

Üdv semmipánik!

Én azt javaslom, lény méltó a nicknevedhez és tartsd távol a motortól a gyújtóeszközöket.

Türelmesen és körültekintően kell motort javítani, előre elhárítani a potenciális hibákat - ezzel elszórakozunk néha napokig, de megéri, mert így nem szívatjuk magunkat. Én először megjavítanám a gázbovdent, megolajoznám, bezsíroznám a markolatot. Vetnék egy pillantást a kipufogóra, meg a gyújtásrendszerre is (Babettánál ezzel nem szokott baj lenni, de bármi megeshet).

Azt írod, a blokk pár éve fel lett újítva - akkor feltételezzük azt, hogy a szimeringekkel nincs baj.

Felraknám az (alaposan áttisztított, rendbetett) eredeti Jikovot. Nem kell ettől a típustól félni, én is évek óta használom, teljesen jó és megbízható. Tapasztalatom szerint az csak egy mítosz, hogy nagyon nehéz jól beállítani. De egyébként most nekünk csak azért van rá szükségünk, hogy kiderítsük, Jikovval van-e stabil alapjárat. Ha van, akkor K60-assal is lenni kell, s akkor a K60-assal van a baj (jellemzően a tűszeleppel vagy a tömítetlenséggel szokott baj lenni, de találkoztam olyan K60-assal is, ami egyszerűen sehogyan sem lett jó, pedig elvileg semmi baja nem volt). Ha Jikovval sincs alapjárat, akkor nagyon valószínű, hogy valahol falsot szív. Hengertömítések átnézése javasolt, ha ez sem hoz eredményt, a szimeringeket lehet megvizsgálni.

De egyébként bármi előfordulhat. Engem egyszer hetekig szívatott egy repedt Babetta hengerfej. Rá sem jöttem volna, de egyszercsak az udvaron járatás közben kettétört.

Előzmény: semmipánik (2304)