MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1619
Kiscsapatnak lenni ugyanazért éri meg, mint nagycsapatnak lenni: a pénzért. Ugyan jóval kevesebbet, de még mindig nyernek a versenyzésen. Kb 1-2 éve olvastam valahol, hogy az akkor legjobb Willi és egy azt hiszem Minardi előállítási költsége közötti különbség valami 10-szeres összeg volt úgy, hogy körönként van köztük mondjuk 1,5-2 mp különbség ugyanazzal a pilótával. Ez azt jelenti, hogy kis csapatok jóval kevesebb összegből is kigazdálkodják magukat és néha még tv-be is bekerülhetnek egy-egy látványos kicsúszással. Egy másik dolog, hogy egy átlagos mérnök éves fizetése a F1-ben kb. 50-100 ezer dollár, ami egyáltalán nem nagy összeg (most nem Adrian Newey-ra gondoltam persze), de sokan vannak, akik még ennél is kevesebbért dolgoznak. A napokban olvastam, hogy a Toyota újsághirdetésen keresztül keresi a szerelőket a csapatába. Ha most valaki bejön az utcáról dolgozni, annak nem fognak nagy zsák pénzeket adni (mellesleg megjegyzem, hogy én még ingyen is dolgoznék F1-ben (teljes ellátásért, meg egy pusziért a Haki feleségétől (a Sumi feleségéé nem kéne :-))). Sokszor meg a versenyzők viszik a lét a csapatnak és így a csapatfőnök szerelemből is csinálhatja, mert anyagi kockázata sincs neki.