dimelo Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51920

Vártam és közben böngésztem még hozzá...

 

Az M4 Tszmiklós északi szakasza a jelenlegi elkerülő nyomvonal, ezért 2014 és 2018 adataihoz képest helyesen értelmezhető a 2029 prognózis.

A Kisújszállás elkerülő is az M4 nyomvonal része, tehát azonosan értelmezhető.

Eltér majd a Fegyvernek-Kenderes-Kisújszállás-Karcagpuszta és a Karcag-Püspökladány szakasz.

 

A 63 km-es 4. útvonalnak 3 elkerülő és egy kvázi elkerülő (Kunhegyes 34-3404. utak között), illetve 4 gyűjtő szakasza van. (Surjány, Kenderes-kelet, Kisújszállás-kelet és megyehatár.)

Az elkerülőkön főleg a személyforgalom kisebb, a gyűjtő szakaszokon ez növekszik átlag felett.

Ezek miatt hektikusnak látszó forgalomváltozások vannak a 121., 129., 141., 151., és 165. km-től.

25 év adatsorainak ismeretében megállapítható, hogy a 4. tranzitfolyosó közlekedőedényként működik ±10-20% forgalomhullámzással.

 

De a "gördülő számlálás" 1995. évi bevezetése miatt megnövekedtek az adatbiztonsági kockázatok is.

http://real-j.mtak.hu/11037/4/Kozlekedestudomanyi_2011_04.pdf

 

"A rendszer megfelelő mennyiségű mért adat birtokában kellően megbízható"

"...amint ez nem biztosított, a rendszer felülvizsgálata is szükségessé válhat."

 

Az óvatos feltételes mód ezen a szakaszon határozott bizonyosság...

http://www.puspokladany.hu/kozadat/hirdetmenyek/2018/kozerdeku/HESZ/Pl_vizsg.pdf

Ami a 125. oldalon olvasható, az megerősíti a forgalomszámlálás rendszerhibáit.

 

Az egybecsengő tapasztalatok miatt a 2015. évi Környezetvédelmi dokumentáció forgalmi adatai is nagy kockázatúak!

 

 

Az Országos Célforgalmi Felmérés 2016-ban már EKÁER - Hu-Go adatokkal dolgozott és felülírta a "gördülő számlálás" korábbi hibáit.

A KV. engedély módosításához azonban nem az OCF adatsorokat használták fel.

 

Hogy mi volt az új adatforrás, azt még böngészni kell, hátha kiderül...

Előzmény: dimelo (51885)