Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.13 0 0 51887

Az az útügyi hatóság a kormányablakon keresztül is működik?

Ha a hatóság megkapja a bejelentést, akkor mit lép? Megbírságolja a helyi önkormányzatot, és ezzel bírja rá a mulasztás megszüntetésére, vagy pedig az adott útszakaszt kivonják az önkormányzat hatásköréből, és ez esetben az útügyi hatóság a saját hatáskörébe átvonva az ügyet, úgy lép??

 

Egyébként nekem ezekről a dolgokról az az egyre inkább megerősödött véleményem, hogy nem volna szabad semmilyen útszakaszt sem a helyi önkormányzatok hatáskörében hagyni, hanem a teljes egész magyarországi úthálózatot "szőröstül-bőröstül"-mindenestől együtt át kellene vonni a KPM vagy annak jogutódja hatáskörébe, ahol nem az önkormányzati sógor/koma mondja meg hogy mit hogyan kell kiépíteni, hanem biztos szakmai tudású, szakavatott és sokat tapasztalt szaktudású útépítési mérnökök szólhatnak ebbe bele!!!

Megmondom, miért ez a véleményem: Egyrészt, nyilván nem a miénk az egyetlen kisváros, ahol a forgalmi lámpák láthatóságát balesetveszélyes mértékben elhanyagolják és ez a probléma országosan több városkában is jelen van; másrészt meg ott van a tanulságos budapesti eset, hogy amióta új fővárosi vezetés működik Bp.-en, azóta most legújabban a Főváros vezetése olyan kerékpársávok kiépítését hagyta jóvá és tette lehetővé, amelyek a gépjármű-forgalmi sávokat a minimálisan szükséges forg.-sávszélességi mérethatár alá szűkítették(!) le, amely szűk sávok miatt már meg is estek az első autós<--->kerékpáros balesetek a Fővároshoz tartozó utak forgalmi sávjaiból törvényszegő/szabályszegő módon(!) elvett kerékpársávokon.

 

Márpedig az útépítéseknél kötelező alapelvként kell hogy megmaradjon az, hogy bármilyen utat csak biztonságos szélességű, sávelosztású, magasságú, védőkorlát-kiépítésű, kitáblázott, biztosítóberendezésekkel (forgalmi lápák, vasúti átjárós jelzőlámpák, gyalogos-jelzőlámpák, stb.-k ...) ellátott módon szabad megépíteni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51886)