Újlaki Creative Commons License 1999.07.23 0 0 162
Na, neked elárulom. A hőérzékelő spirál úgy volt terhelve a rugóval, hogy a legvalószínűbbnek számító meghibásodás, azaz törés esetén a szerkezet teljeen elzárja a hideg levegő útját, és szabadonengedi befelé a 80 fokos levegőt.

Mielőt bárki napolajat és sülthöz való fűszerkeveréket is készítene a kézipoggyászába, elárulom, hogy a 80 fokos beáramlás miatt előálló kánikulában, ha izzadva, gatyára vetkőzve is, de lehet dolgozni (a pilótákra gondolok), és a pilótafülkében lévő kisablak (ki tudja az orosz nevét?) kinyitásával a hőség némileg mérsékelhető. Viszont az alternatív mínusz akárhány foknál percek alatt úgy elgémberedik a kéz s a láb, hogy a repülőgép vezetése lehetetlenné válik, és a kilátás sem túl jó a vastag jégrétegen keresztül. Ebből a megfontolásból készült így a szerkezet. Remélem, megnyugtattalak.

A rosszabik esetnek megfelelő helyzetet a Lada-tulajdonosok egy része megtapasztalhatta egyszer-kétzser, ha a fűtéscsap menetrendszerű bevízkövesedése éppen nyári, hideg állásban következett be.