Törölt nick Creative Commons License 2020.08.12 0 1 188

Az a helyzet, hogy nálunk is rendszeresen jelentkeznek erőszakos ügyfelek, hogy csináljuk meg valamit, amit nem lehet.

Szerintem a kivitelező részéről az lenne a tisztességes, ha nyíltan megmondaná, hogy

a) azt meg azt nem lehet megcsinálni, de sajnos néhány tolakodó ügyfelet ezzel nem lehet lerázni

(nem ért hozzá, de mégis ő jobban tudja, hogy megcsinálható)

b) vagy pedig becsületesen megmondani, hogy nem tudjuk, mert még nem csináltunk ilyesmit, nincs tapasztalatunk

(aztán ha ha az ügyfél nagyon erőszakoskodik, akkor az ő felelősségére meg lehet próbálni,

de az eredmény nem garantálható).

 

Az egyszerűbb rendszereket arra tervezik, hogy autonóm működjenek. És nem arra, hogy mindenféle más rendszerekkel is össze lehessen kapcsolni őket. (Belső állapotokhoz nem lehet kívülről hozzáférni például.) Ilyenkor egy teljesen új rendszert kellene tervezni, amely magában foglalja az összekapcsolódó alrendszereket, és az együttműködéshez szükséges belső információkat nem rejtik el egymás elől. Ha ebből összesen egy darabot lehet eladni, akkor vagy nagyon magas lenne az ár, vagy pedig nagyon alacsony az óradíj.

Két olyan rendszer összekapcsolása, amelyeket nem arra terveztek, hogy együtt tudjanak működni, ez mindig lutri.

 

 

Múltkor jelentkezett nálunk egy cég, hogy mindenféle kazánhoz csináljunk neki egy univerzális vezérlőt (N-az-egyben). Ki a franc ismeri a világ összes kazánját? Ezt csak úgy lehetne megcsinálni, ha az összes kazán gyártóval szerződésünk lenne a know-how átadásáról, és még akkor sem biztos (lehet antagonisztikus inkompatibilitás). Nekiálltunk, aztán egy hónap múlva a főnök végre belátta, hogy reménytelen próbálkozás.

Előzmény: hiper fizikus (184)